Fagytűrő kerti növények - Utolsó kommentek
blfr2@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/01/22/cardiocrinum_giganteum_hagyma/full_commentlist/1#c40649432
Válasz erre: Cardiocrinum giganteum hagyma
2021-05-17T18:53:10+02:00
2021-05-17T18:53:10+02:00
dani231982
http://blog.hu/user/714113
Kedves Zotya Papa!<br />
Van ilyen hagymája elado?<br />
Köszönettel: Kovács Dániel Somogyvámos
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2016/12/16/viragok_es_termes/full_commentlist/1#c40183294
Válasz erre: Virágok és termés
2021-04-26T21:22:01+02:00
2021-04-26T21:22:01+02:00
dani231982
http://blog.hu/user/714113
Kedves Zotya papa!<br />
Érdeklödni szeretnek jujuba csemetéje van e elado?<br />
Tisztelettel:<br />
Kovács Dániel
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c35403217
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2018-06-21T09:38:40+02:00
2018-06-21T09:38:40+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva?full_commentlist=1#c35387118" class="reply_nick_870471" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35387118 );">@Baksa Anita</a>: Kedves Anita!<br />
A leírtak alapján a fa fagykárt szenvedett. Valószínű,hogy az oltás alatt hajtott ki ezt ellenőrizni kell. Amennyiben az oltás felett hajtott ki akkor egy vastag vesszőt meg kell hagyni és újból kell nevelni a növényt. A csonkolást úgy kell elvégezni, hogy a kiválasztott vesszőt oda lehessen kötni mert könnyen letörhet.Amennyiben kellőképpen megvastagodott utólag is el lehet végezni a csonkolást.Amennyiben az oltás alatt kihajtott a vesszők vadak ezeket be lehet oltani jövő tavasszal valami jó fajtára.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c35387118
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2018-06-18T12:20:14+02:00
2018-06-18T12:20:14+02:00
Baksa Anita
http://blog.hu/user/870471
Kedves Zotya papa,<br /><br />
idén egyáltalán nem hajtott ki 4-5 éves termő datolyaszilva fa. Először a fagyra gyanakodtam, aztán észrevettem, hogy - ki tudja mitől - több, hosszú mély hasadás van a fa törzsén, a kéreg alatt pedig el van feketedve. A tövénél viszont megjelent vagy 6-8 hosszú, mélyzöld, fényes levelű hajtás.... nem tudom mire vélni a jelenséget.. a fát vágjam ki, a megjelent hajtások közül pedig próbáljak egyet "felnevelni"? Nem tudom mi tévő legyek...
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/05/17/centaurea_black_sprite_-fekete_buzavirag/full_commentlist/1#c35182592
Válasz erre: Centaurea "Black Sprite"-Fekete búzavirág-Fekete manó
2018-05-08T11:52:05+02:00
2018-05-08T11:52:05+02:00
Andrea Fehérhegyi
http://blog.hu/user/1355306
Köszönöm a gyors vàlaszt!Ha mégis kivételt tenne és szàndékàban àll eladni a Manóból kérem feltétlenül írjon.Bizakodva vàrom a magocskàkat!☺Kívànok tovàbbi jó egészséget és sikereket a munkàjàhoz!Maradok hűséges új olvasója.Andrea
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/05/17/centaurea_black_sprite_-fekete_buzavirag/full_commentlist/1#c35182158
Válasz erre: Centaurea "Black Sprite"-Fekete búzavirág-Fekete manó
2018-05-08T10:23:36+02:00
2018-05-08T10:23:36+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/05/17/centaurea_black_sprite_-fekete_buzavirag?full_commentlist=1#c35179174" class="reply_nick_1355306" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35179174 );">@Andrea Fehérhegyi</a>: Kedves Andrea!<br />
Általában gyűjtöm a növényeket és mivel ezek ritkaságok nem nagyon szoktam belőlük eladni csak ritkán. Ami biztos az az indián banán magja.A Sieberz kft kérésére a következő növényket szaporítom nekik:datolyasziva, indián banán, mazsolafa, virágos som, 3 fajta nashi körte , ritkán shisandra és hópehelyfa.Ezeket mindig augusztus végén viszik el.<br />
üdvözlettel<br />
Zoltán
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/05/17/centaurea_black_sprite_-fekete_buzavirag/full_commentlist/1#c35179174
Válasz erre: Centaurea "Black Sprite"-Fekete búzavirág-Fekete manó
2018-05-07T16:19:19+02:00
2018-05-07T16:19:19+02:00
Andrea Fehérhegyi
http://blog.hu/user/1355306
Kedves Zotya papa!Most talàltam rà a blogodra és pazar dolgokat olvastam tanultam tőled!!!!A "kísérletezéseidből"esetleg adsz el növénykéket...magokat...dugvànyokat?
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/12/04/kivi_szaporitasa-fektetett_vesszovel/full_commentlist/1#c34901926
Válasz erre: Kivi szaporítása-fektetett vesszővel
2018-03-29T20:12:41+02:00
2018-03-29T20:12:41+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/12/04/kivi_szaporitasa-fektetett_vesszovel?full_commentlist=1#c34795826" class="reply_nick_824600" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34795826 );">@bbalintus</a>: Kedves Bálint!<br />
Szerintem is ültesse ki. Ne vágja vissza ha megteheti akkor a vessző mellé egy hosszabitót bambusz stb.kell tenni és ebben az évben tovább kell folytatni a nevelését.A tám rendszertől függ, hogy mikor és milyen magasságban kell elhajlítani .Igaza van Lövenbraunak a vesszőt erősíteni kell.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/12/04/kivi_szaporitasa-fektetett_vesszovel/full_commentlist/1#c34896700
Válasz erre: Kivi szaporítása-fektetett vesszővel
2018-03-28T19:06:02+02:00
2018-03-28T19:06:02+02:00
Lővenbrau
http://blog.hu/user/315961
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/12/04/kivi_szaporitasa-fektetett_vesszovel?full_commentlist=1#c34795826" class="reply_nick_824600" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34795826 );">@bbalintus</a>: Jobb, ha nem vágja vissza. Úgyis az a cél, hogy egy törzs menjen fel a támasztékra és a tetején terüljön. Az a vékony törzs 1 év múlva 4-5 centi vastag lesz. Sőt nálam a törzsön előtörő hajtásokat mindig lemetszem, mert kezelhetetlen dzsumbuj lenne belőle.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/12/04/kivi_szaporitasa-fektetett_vesszovel/full_commentlist/1#c34795826
Válasz erre: Kivi szaporítása-fektetett vesszővel
2018-03-13T20:20:27+01:00
2018-03-13T20:20:27+01:00
bbalintus
http://blog.hu/user/824600
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/12/04/kivi_szaporitasa-fektetett_vesszovel?full_commentlist=1#c34790514" class="reply_nick_44199" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34790514 );">@Zotya papa</a>: Kedves Zotya papa!<br />
Szeretném a kertünkbe kiültetni őket, támrendszer mellé. Amit nem tudok eldönteni, az az, hogy melyikkel járok jobban: most így ahogy van, kiültetem, egy szálat meghagyva, és akkor kb 1,6m magasságról indul, de viszonylag vékony törzzsel, vagy visszavágom kiültetéskor, ezáltal elvileg vesztek egy évet, de utána erősebb lehet a törzs. Mindenhol azt javasolják, hogy vissza kell vágni, de ezek tényleg magasak, biztos akarok lenni benne, hogy ez a helyes módszer.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/12/04/kivi_szaporitasa-fektetett_vesszovel/full_commentlist/1#c34790514
Válasz erre: Kivi szaporítása-fektetett vesszővel
2018-03-12T21:08:50+01:00
2018-03-12T21:08:50+01:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/12/04/kivi_szaporitasa-fektetett_vesszovel?full_commentlist=1#c34787568" class="reply_nick_824600" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34787568 );">@bbalintus</a>: Kedves Bálint!<br />
Mi a cél a kivivel?mert ha 2m-s gondolom támrendszerre kell futtatni.A kivi ilyenkor megindult valószínű,hogy levágás után már csöpög tehát se dugványozni se fektetett módszeres gyökereztetésre nem alkalmas csak kizárólag nyugalmi állapotban lévő vesszőkkel lehet dolgozni.Kordonos nevelés esetén csak 1 vesszőt kell hagyni a többit tőből el kell távolítani.Egyáltalán mi a terve a kivi tövek elültetése után.<br />
üdvözlettel<br />
Zoltán
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/12/04/kivi_szaporitasa-fektetett_vesszovel/full_commentlist/1#c34787568
Válasz erre: Kivi szaporítása-fektetett vesszővel
2018-03-12T12:35:35+01:00
2018-03-12T12:35:35+01:00
bbalintus
http://blog.hu/user/824600
Kedves Zotya papa!<br /><br />
Bár régi a cikk, de megkérdezném a következőt: kertészetben vettem 3 tő kivit (2 Hayward és 1 Tomuri), ember magasságúak, kb kisujj vastagok. Bambuszra vannak futtatva. Van amelyiken két szál fut fel a bambuszra, van hogy csak egy, de a gyökérből mindnél jönnek még kisebb (30-40cm) hajtások.<br />
A kérdésem az lenne, hogy <br />
- úgy kéne-e elültetnem őket, hogy visszavágom a növényeket, vagy hagyhatok hosszú hajtást?<br />
- ha levágok róla hajtásokat (most, március közepén), akkor vajon van-e esélyem ezzel a fektetett vesszős módszerrel kihajtatni őket?<br /><br />
Köszönöm!<br />
Bálint
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/09/23/7_eves_gyoroki_lapos_fugefa/full_commentlist/1#c33484241
Válasz erre: 7 éves györöki lapos fügefa
2017-07-28T19:11:57+02:00
2017-07-28T19:11:57+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/09/23/7_eves_gyoroki_lapos_fugefa?full_commentlist=1#c33463061" class="reply_nick_901341" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33463061 );">@anutaprojekt</a>: Kedves Dávid üdvözöllek!<br />
Rossz híreim vannak számodra. A 7 év alatt gyakorlatilag nem volt fagykára de a telek is enyhék voltak.Nem is ez a gond ezzel a fügével hanem a gyümölcsök nevelésével beérésével kapcsolatban rosszak voltak a tapasztalataim.Az áttelelő első termések ugyan beértek fel is tudtuk dolgozni de nem volt akkora mennyiség amekkorát egy ekkora fának produkálni kellett volna.A probléma a következő:egy részét elhordták a madarak azon kívül mivel sérült volt egy részük rászoktak a döglegyek mindenféle bogarak lepték ami gusztusztalanná tette és emiatt jó része kárba ment.A másod termés ugyan nagyon sok volt .Kellő öntözés mellett dió nagyságú/ több vödör/ fügéket leszórt. Gyakorlatilag alig maradt rajta és ami beérett az az 1-2 kg ugyanúgy járt mint az első termés.Ráadásul a másodterméseknél több a csapadék emiatt a félig érett gyümölcsök megrepedtek ,cefrésedett és döglégy lepte. A nejem már az épen maradt gyümölcsöket sem tudta megenni. Én igazat adtam neki.Lehet, hogy a kezdetekbe jókat írtam a fagytűréséről és ez igaz de ezt a fajtát nem ajánlom telepítésre.Jelenleg már nincs meg.Kertbarátoktól tudom az elmúlt 2 év hideg tele miatt alaposan vissza fagytak.Volt még egy kísérletem a Panache fügével de ez meg a hideg tél miatt teljesen visszafagyott.A kiszámíthatatlan telek miatt elment a kedvem a fügéktől.<br />
Tisztelettel<br />
Zoltán
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/09/23/7_eves_gyoroki_lapos_fugefa/full_commentlist/1#c33463061
Válasz erre: 7 éves györöki lapos fügefa
2017-07-25T10:30:43+02:00
2017-07-25T10:30:43+02:00
anutaproject
http://blog.hu/user/901341
Kedves Kertész Barát! :)<br />
Gyönyörű a fügefád, ez már tényleg egy fa!!! :)<br />
Mi is ilyen füge fajta telepítésén gondolkozunk mert tényleg erről írnak a legjobbat fagytűrés terén. A farmunk Debrecen mellett van és egy kicsit fagyzúgos. <br />
A kérdésem az lenne hogy a te fügéd az ország mely részén van és hogy fagyott-e már vissza komolyabban? Szoktad e takarni?<br />
Amerikában, Chicagóban találtak egy olyan ritka, hideg éghajlathoz adaptálódott fajtát ami ha még tövig ki is fagy, tavasszal újrahajt és még az év őszén termést is hoz!!! :) A helységről elnevezték Chicago-nak. Sajnos magyarországon beszerezhetetlen.<br />
A györöki lapos füge vajon képes erre?<br />
Várom válaszod!<br />
Üdvözlettel: <br />
Dávid
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem/full_commentlist/1#c33011717
Válasz erre: Asimina triloba,Paw-paw, ahogy én nevezem :Paw-banán.
2017-05-08T21:46:11+02:00
2017-05-08T21:46:11+02:00
Császár Martin
http://blog.hu/user/1244993
Üdv írtam önnek a blogról üzenetet egy kis segítségre lenne szükségem.Köszönöm!
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem/full_commentlist/1#c32066991
Válasz erre: Asimina triloba,Paw-paw, ahogy én nevezem :Paw-banán.
2017-01-02T12:46:46+01:00
2017-01-02T12:46:46+01:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem?full_commentlist=1#c32042543" class="reply_nick_872183" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32042543 );">@Kondor Tamás</a>: <br />
Üdvözlöm!<br />
Emailre akartam írni de visszajött nézzen utána mi lehet az oka. Kevés magom van. Mennyi kellene és melyikből.Nk1,Nk2,Mangó.<br />
Üdv<br />
Zoltán
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem/full_commentlist/1#c32042543
Válasz erre: Asimina triloba,Paw-paw, ahogy én nevezem :Paw-banán.
2016-12-29T11:17:24+01:00
2016-12-29T11:17:24+01:00
Kondor Tamás
http://blog.hu/user/872183
Kedves Zotya papa! <br /><br />
Szeretnék én is belekezdeni a paw paw termesztésébe. Esetleg tudna küldeni magokat? <br />
Üdvözlettel: Kondor Tamás (kondorkeselyu91@gmail.com)
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2015/12/21/eretlen_gyumolcs/full_commentlist/1#c32004757
Válasz erre: Éretlen gyümölcs
2016-12-21T18:20:09+01:00
2016-12-21T18:20:09+01:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2015/12/21/eretlen_gyumolcs?full_commentlist=1#c32001123" class="reply_nick_150885" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32001123 );">@Gazz</a>: Diospyros kaki Fuchi. Megmekkent a gépem és rossz helyre rakta be az írást. Majd ha lesz időm visszarendezem nem tudom miért történt.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2015/12/21/eretlen_gyumolcs/full_commentlist/1#c32001123
Válasz erre: Éretlen gyümölcs
2016-12-21T09:58:30+01:00
2016-12-21T09:58:30+01:00
Gazz
http://blog.hu/user/150885
Ez milyen fa gyümölcse?
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2009/01/10/lonicera_kamtschatika_sziberiai_mezbogyo/full_commentlist/1#c31799600
Válasz erre: Lonicera kamtschatika-szibériai mézbogyó
2016-11-23T19:57:18+01:00
2016-11-23T19:57:18+01:00
Endre Fuggerth
http://blog.hu/user/1005086
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2009/01/10/lonicera_kamtschatika_sziberiai_mezbogyo?full_commentlist=1#c30918316" class="reply_nick_1155824" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30918316 );">@ferterkata</a>: szívesen osztom meg mézbogyóval kapcsolatos tapasztalataimat, akár Zotya-papa kitűnő oldalán is.<br />
Nálam 3 fajta nevelődik [Blue Triumph, és 2 "lengyel"-fajta], némi sétáló-árnyék mellett rengeteg napsütést kapva. 5 évesek, és 80-120 cm magasság körül tartanak. Egyszer az egyiket meglepte a kaliforniai pajzstetű (télvégi metszéssel tudtam csak szabadulni tőle), de más betegséget nem észleltem. Vályogos talajom van, és nem hagyom őket sokáig öntözővíz nélkül sem. Már 1 kg fölött adnak termést - igaz, ehhez 2 szedés kell, de amúgyis elhúzódó az érése. Talán a szüret a legmacerásabb, mert az érett bogyók nagyon puhák és sérülékenyek. Az íze viszont semmihez nem hasonlíthatóan finom: én + 15%-nyi cukorral töröm össze s rakom a fagyasztóba, vagy lekvárt főzök belőle +40%-nyi cukorral. Az akklimatizálódása is haladni látszik: az első években igen korán hullatta a lombját, idén már bevárta ezzel a honos gyümölcsfajtáinkat. Igaz, akadnak meginduló virágok már késő ősszel is, s az enyhe tél is kedvez több virágrügy bomlásának, ennek ellenére a tavaszi rügybontás bőséges.<br />
Üdvözlettel, Endre
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem/full_commentlist/1#c31770424
Válasz erre: Asimina triloba,Paw-paw, ahogy én nevezem :Paw-banán.
2016-11-20T19:16:53+01:00
2016-11-20T19:16:53+01:00
zolikovacs
http://blog.hu/user/1045780
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem?full_commentlist=1#c31719555" class="reply_nick_44199" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 31719555 );">@Zotya papa</a>: Megkaptam a postázott növényeket, köszönöm szépen.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem/full_commentlist/1#c31719555
Válasz erre: Asimina triloba,Paw-paw, ahogy én nevezem :Paw-banán.
2016-11-14T09:38:26+01:00
2016-11-14T09:38:26+01:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem?full_commentlist=1#c31399167" class="reply_nick_1045780" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 31399167 );">@zolikovacs</a>: 2016.november 15-én szállításra kerül 2 db két éves Asimina magonc.A fent említett probléma részemről megoldva.Így továbbiakban már a növények elültetése és gondozása az Önök feladta és felelőssége.A növények és a postaköltség engem terhel.Mivel a magok vásárlása több éve történt és valami hiba folytán nem keltek ki ezt problémát előbb kellett volna jelezni.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem/full_commentlist/1#c31411669
Válasz erre: Asimina triloba,Paw-paw, ahogy én nevezem :Paw-banán.
2016-10-07T09:33:39+02:00
2016-10-07T09:33:39+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem?full_commentlist=1#c31399167" class="reply_nick_1045780" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 31399167 );">@zolikovacs</a>: Levelét megkaptam melyben a fotón diospyros lotus látható.Ez nem Asimina.Valamilyen technológiai hiba folytán /nem megfelelő elültetés, csírázás nem kivárása ami kb1,5- 2 hónap/ miatt nem keltek ki a magok.Előbb kellet volna jelentkezni mert akinek nem keltek ki a magok pótolom.<br />
Nagyon sajnálom az idő veszteséget de ez nem az én hibám.<br />
Az ajándékba küldött lótus magok keltek ki.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem/full_commentlist/1#c31402819
Válasz erre: Asimina triloba,Paw-paw, ahogy én nevezem :Paw-banán.
2016-10-06T09:30:42+02:00
2016-10-06T09:30:42+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
Üdvözletem Zoltán!<br />
Itt valami nagyon stimmel. A Paw-banán magjai hozzávetőleg hozzávetőleg 3 cm körüliek.Ezért a gyümölcsök nem lehetnek mogyorónyi nagyságúak.Ahhoz,hogy ilyen kicsi legyen ezért kizárt.Néztem a címlistát ami évekre visszamenőleg megvan de az Ön nevével nem találkoztam. Email címemre küldjön fotót a növényről és a gyümölcsről. <br />
Növénybarátoknál már vannak termő fák nagy és jó ízű gyümölcsökkel.A gyümölcsökben hozzávetőleg hozzávetőleg 10 mag is található így a súlya 35-40 dkg.email :forgozoli@freemail.hu
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem/full_commentlist/1#c31399167
Válasz erre: Asimina triloba,Paw-paw, ahogy én nevezem :Paw-banán.
2016-10-05T19:51:21+02:00
2016-10-05T19:51:21+02:00
zolikovacs
http://blog.hu/user/1045780
Kedves Zotya Papa!<br />
Egy pár évvel ezelőtt rendeltem öntől Paw-Paw banán magot. Amit szerencsésen elültettem és kb 2 éve termőre fordult. De sajnos ehetetlen a gyümölcse kb mogyorónyi nagyságú ,rengeteg van rajta, borzasztóan rossz ízű. Az lenne a kérdésem, hogy a magról kelt növényeket be kell oltani, hogy ehető gyümölcse legyen? Három növény már terem de mindegyik termése rossz ízű.Négy növénynél pedig még a termés sem marad meg tavasszal tele van virággal de mindet elhullajtja. Előre is köszönöm!
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2009/01/10/lonicera_kamtschatika_sziberiai_mezbogyo/full_commentlist/1#c30938488
Válasz erre: Lonicera kamtschatika-szibériai mézbogyó
2016-08-06T13:47:57+02:00
2016-08-06T13:47:57+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2009/01/10/lonicera_kamtschatika_sziberiai_mezbogyo?full_commentlist=1#c30918316" class="reply_nick_1155824" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30918316 );">@ferterkata</a>: Kedves Kata!<br /><br />
1,50 m-s bokron általában a lehetséges termés 1 kg körüli.<br />
Ez változhat lehet több vagy kevesebb.Félárnyékot szeret.<br />
Talajban nem válogat de azért a túl homokos talajon nem fejlődik. Nálam kissé kötött agyagos talaj van.Érdemes egy kicsit ültetés előtt a talajt átdolgozni jobb minőségű földdel.Apró magja van ami nem zavaró fogyasztáskor alig észrevehető nem kemény.Neve ellenére inkább savanykás kivihez hasonló íze van.Mi lefagyasztjuk és gyümölcslevesbe a többi gyümölcshöz tesszük.Én nem kapkodok utána de nejem és az unokák szeretik.Fajtáit a net-en kellene megnézni és kiválasztani a legmegfelelőbbet.<br />
Nálam csak úgy elvan a kerteben.<br /><br />
Üdvözlettel
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2009/01/10/lonicera_kamtschatika_sziberiai_mezbogyo/full_commentlist/1#c30918316
Válasz erre: Lonicera kamtschatika-szibériai mézbogyó
2016-08-03T11:10:48+02:00
2016-08-03T11:10:48+02:00
ferterkata
http://blog.hu/user/1155824
Kedves Zotya papa!<br /><br />
A korábbiakat átolvasva azt látom, hogy a mézbogyónál nem igen lehet komoly termésmennyiségre számítani. Vagy csak a fiatal növényeknél nem? Az a kérdésem, hogy azóta mi a tapasztalatod, nőtt a termésmennyiség? Mennyi terméssel lehet számolni bokronként? (Milyen fajták és mennyi idősek a bokraid? Milyen talajú a kerted?)<br />
És még egy kérdés: a mézbogyó magjai kemények, vagy puhák? Azaz elfogyaszthatók-e a gyümölccsel, vagy köpködni kell?<br />
Köszönettel: Kata
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem/full_commentlist/1#c30654772
Válasz erre: Asimina triloba,Paw-paw, ahogy én nevezem :Paw-banán.
2016-06-26T16:12:00+02:00
2016-06-26T16:12:00+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem?full_commentlist=1#c30654134" class="reply_nick_1143764" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30654134 );">@Bogenglück Jákob</a>: Nem túl kötött normál kerti föld ha túl kötött agyagos egy kis homokkal és kevés tőzeggel lehet porhanyítani de jó hozzá a humusz is.A lényeg az, hogy ne legyen túl tőzeges mert azt nem szereti.Laza szerkezete miatt átereszti a vizet de meg is tartja ha az ember megöntözi a cserepet akkor ne szottyosodjon be a föld. Erre nincs konkrét recept.Én pl sok fajta növényt cserepezek ezért van zsákos földem is amihez használok egy vödör zsákos föld, fél vödör agyagos kerti föld akár lehet komposzt is és tetszés szerint földes homokot keverek.Így a föld laza is tőzeges is és kötött is.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem/full_commentlist/1#c30645130
Válasz erre: Asimina triloba,Paw-paw, ahogy én nevezem :Paw-banán.
2016-06-25T09:53:38+02:00
2016-06-25T09:53:38+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
Kedves Jákob!<br /><br />
Asiminákat ilyenkor már ne keress. Nyári időszakban már nem postáznak legalábbis ritka,hogy megteszik.Körülnéztem a piacon holtszezon van csak ősszel .Erre a kérdésre ősszel vissza lehet térni.Kakiszilvák nem csoda ,hogy barnulnak mert nem érzik jól magukat abban a földben amelyikbe ültetted.Ősszel teljes lombhullás után sürgősen ültesd át normál igen kevés tőzeget tartalmazó földbe. Mivel ezek a növények karógyökeresek eleve a kötöttebb talajban érzik jól magukat.Amibe ültetted ennek nem felel meg. Irritálja a gyökerét. Túlságosan tarja a vizet ami ugyan nem minden esetben baj de ebben igen.Ráadásul ezek nem tartalmaznak tápanyagot tehát kombinált műtrágyával az előírt adagolással kellene ezt biztosítani. Wolldünger, Fertikale+ Nitrogén stb.Próbáld keveset öntözni de ne száradjon ki a tőzeg.Őszi átültetéskor igyekezz minél több tőzeget leszedni a gyökeréről mert ha földlabdásan csak úgy átültetted akkor ugyanott tartasz.Így az említett problémák megszűnnek.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2015/12/21/cassa_banan-sicana_odorifera-cucurbita_odorifera/full_commentlist/1#c30638218
Válasz erre: Cassa banán-Sicana odorifera-Cucurbita odorifera
2016-06-24T10:27:22+02:00
2016-06-24T10:27:22+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
Ez a növény nagyon agresszív.Arra kellene törekedni,hogy a fólián belül valamilyen tám rendszert ,oszlopokra erősítve 1,50 cm magas nagylyukú műanyag kerítés hálót kellene hosszában kifeszíteni és arra futtatni. Így van esély arra,hogy kordában tudja tartani mert két tő nagyon sok.<br />
Tele lesz vele az egész fólia sátor.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2015/12/21/cassa_banan-sicana_odorifera-cucurbita_odorifera/full_commentlist/1#c30637278
Válasz erre: Cassa banán-Sicana odorifera-Cucurbita odorifera
2016-06-24T08:11:44+02:00
2016-06-24T08:11:44+02:00
salix.a
http://blog.hu/user/1139530
Két bokor van egymás mellett. Mind a kettő kb 6-8 szálon van. Januárban vetettem őket és áprilisig szobanövények voltak. Amikor még cserépben voltak vissza kellett csípnem őket, mert már 1 méteresre nőttek.<br />
Mindenre rá tud tapadni, a fóliáról is le kell szednem. Félek hogy kárt tesz benne a súlyától fogva.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2015/12/21/cassa_banan-sicana_odorifera-cucurbita_odorifera/full_commentlist/1#c30633802
Válasz erre: Cassa banán-Sicana odorifera-Cucurbita odorifera
2016-06-23T15:58:27+02:00
2016-06-23T15:58:27+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2015/12/21/cassa_banan-sicana_odorifera-cucurbita_odorifera?full_commentlist=1#c30632952" class="reply_nick_1139530" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30632952 );">@salix.a</a>: Az indák nem csavarodnak hanem kapaszkodnak.Kb ceruza vastagságú kissé befásodott indák esetében várható a virágzás.Eddig mennyi elágazást -indát nevelt?
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2015/12/21/cassa_banan-sicana_odorifera-cucurbita_odorifera/full_commentlist/1#c30632952
Válasz erre: Cassa banán-Sicana odorifera-Cucurbita odorifera
2016-06-23T13:43:09+02:00
2016-06-23T13:43:09+02:00
salix.a
http://blog.hu/user/1139530
Nem virágzik még, nem is látok rajta bimbót. Vissza csipkedtem. Hetente kap magas foszfor tartalmú tápoldatot, hát ha az is serkenti.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2015/12/21/cassa_banan-sicana_odorifera-cucurbita_odorifera/full_commentlist/1#c30632688
Válasz erre: Cassa banán-Sicana odorifera-Cucurbita odorifera
2016-06-23T12:54:24+02:00
2016-06-23T12:54:24+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2015/12/21/cassa_banan-sicana_odorifera-cucurbita_odorifera?full_commentlist=1#c30632288" class="reply_nick_1139530" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30632288 );">@salix.a</a>: Arra kell törekedni,hogy vissza csipkedéssel/indavégek/elágazásra kell bírni. Ezáltal vastagodnak az indák ami nagyon fontos a gyümölcs súly megtartása miatt. Nem tudom virágzik már?
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2015/12/21/cassa_banan-sicana_odorifera-cucurbita_odorifera/full_commentlist/1#c30632288
Válasz erre: Cassa banán-Sicana odorifera-Cucurbita odorifera
2016-06-23T11:40:50+02:00
2016-06-23T11:40:50+02:00
salix.a
http://blog.hu/user/1139530
Sajnos, csak 2 méter magas a fólia amit már elért több szálon. Nagyon tud nőni amikor megindul...
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2015/12/21/cassa_banan-sicana_odorifera-cucurbita_odorifera/full_commentlist/1#c30631646
Válasz erre: Cassa banán-Sicana odorifera-Cucurbita odorifera
2016-06-23T10:13:34+02:00
2016-06-23T10:13:34+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
Sajnos van egy rossz tulajdonsága. Vízszintesen is virágzik<br />
de a függőlegesen feltörő indákon nagyobb eséllyel lesznek olyan virágok melyek egy időben nyílnak mármint porzó és termő virágra gondolok. Nem tudom, hogy milyen magas a fólia de ezt feltétlen számításba kell venni.Azért írja meg ,hogy sikerült a kísérlet.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2015/12/21/cassa_banan-sicana_odorifera-cucurbita_odorifera/full_commentlist/1#c30627378
Válasz erre: Cassa banán-Sicana odorifera-Cucurbita odorifera
2016-06-22T17:34:41+02:00
2016-06-22T17:34:41+02:00
salix.a
http://blog.hu/user/1139530
Azért érdeklődtem, mert az idén én is kísérletezek vele. Nekem kezdi kinőni a fóliát.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2015/12/21/cassa_banan-sicana_odorifera-cucurbita_odorifera/full_commentlist/1#c30583654
Válasz erre: Cassa banán-Sicana odorifera-Cucurbita odorifera
2016-06-16T10:11:51+02:00
2016-06-16T10:11:51+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
Az ősszel próbáltam átmenteni a tövet ami nem sikerült a szétterülő nagyon kevés gyökérzet miatt.Az idén újból vetettem de az időjárás miatt nagyon későn csíráztak nem fűtöttem rá. Jelenleg 3 leveles állapotban van kiültetve.<br />
Ez a növény rendkívül szereti a meleget. Őszig meglátjuk mi történik.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2015/12/21/cassa_banan-sicana_odorifera-cucurbita_odorifera/full_commentlist/1#c30562852
Válasz erre: Cassa banán-Sicana odorifera-Cucurbita odorifera
2016-06-13T13:40:19+02:00
2016-06-13T13:40:19+02:00
salix.a
http://blog.hu/user/1139530
Üdvözlöm!<br />
Az idén, hogyan áll a cassabanana?
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c30397300
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2016-05-29T22:33:28+02:00
2016-05-29T22:33:28+02:00
Érdi_bőtermő
http://blog.hu/user/542025
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva?full_commentlist=1#c30386990" class="reply_nick_44199" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30386990 );">@Zotya papa</a>: Köszönöm válaszát! Jövőre megpróbálom, de előtte még beszámolok majd az idei produkcióról!
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c30386990
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2016-05-28T11:56:47+02:00
2016-05-28T11:56:47+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva?full_commentlist=1#c30384630" class="reply_nick_542025" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30384630 );">@Érdi_bőtermő</a>: Üdvözlöm!<br /><br />
A kakifák 1 évben 2x indulnak meg. A tavaszi természetes kihajtás és virágzás után leállnak a hajtásvégek a levelek kifejlődnek.A második induláskor újbóli növekedés kezdődik.<br />
Nagy gyökér nyomás mellett elég sok új hajtást indít. Sajnos ilyenkor hatással van a gyümölcsökre ha megfigyeli a sziromlevelek rajt maradnak az ágakon és csak a kis gyümölcsöt löki ki majd ezek a csészelevelek pár nap múlva elszáradnak lehullanak.Ezt sajnos nem lehet megakadályozni .<br />
Valószínű nagyon jó helye van a növényének erőteljesen növekszik.Talán egy féleképpen lehetne segíteni .Mikor megjelennek az új hajtások ezek egy részét vissza lehet csípni, 3-4 leveles hosszig. vagy a hosszabb 50-60 cm-s friss hajtásokat megfelezni .Ezt szoktam alkalmazni mint zöld metszést. Természetesen figyelembe véve a fának a formáját az esztétika miatt.Mikor a kakiszilva nagyon sok gyümölcsöt nevel akkor ezek az esetek látványosak mert nagyon sok gyümölcs lehullik.Ez ellen nem lehet semmit tenni az erőteljes nedvkeringés miatt.Az idén már nem de jövőre virágzás előtt mikor megjelennek a levél hónaljban a pici bimbók érdemes Nitrogén túlsúlyos öntözést alkalmazni.Ferticare+ Nitrogén. Egy kicsit ellentmondásos a dolog /gyors növekedés/ de a Nitrogén a virágzást és a gyümölcskötődést elősegíti.Ezt addig kell folytatni míg a virágok kinyílnak utána le kell állni vele.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c30384630
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2016-05-27T21:28:15+02:00
2016-05-27T21:28:15+02:00
Érdi_bőtermő
http://blog.hu/user/542025
Kedves Zotya papa!<br />
Mitől okozhatja a káki szilva terméshullását?<br />
A 2009-ben ültetett Tipom 2011-2012 telén elfagyott, de az oltás felett kihajtott és most már termetes fává serdült ismét. Előtte, 2011 őszén már volt rajta pár szem szüretelhető gyümölcs, de akkor még csak 2. éves volt nálam (kb. 3-4 éves fácska lehetett). Viszont azóta (az elfagyás kiheverése, új lombozat fejlesztése) tavaly ledobta a virágok egy részét, majd az összes termését.<br />
Mitől lehet ez? Valamilyen hiánybetegség? Fázás?<br />
Az idei május eleji kemény fagyok tehettek benne kárt? (látszólag mindene ép és gyönyörűen nő)<br />
Azt mondják, hogy természetes a kákinál a termés elrúgása. De az összes?<br />
Köszönöm válaszát!
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c30211618
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2016-05-03T11:01:57+02:00
2016-05-03T11:01:57+02:00
project640
http://blog.hu/user/604063
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva?full_commentlist=1#c30210646" class="reply_nick_44199" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30210646 );">@Zotya papa</a>: köszönöm tanácsát ... akkor várok, és reménykedem ... az említett szert mindenképpen kipróbálom, ha kifakadtak az első alvó-rügyek<br />
tapasztalataimmal jelentkezni fogok :-)
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c30210646
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2016-05-03T09:16:23+02:00
2016-05-03T09:16:23+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva?full_commentlist=1#c30210244" class="reply_nick_604063" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30210244 );">@project640</a>: Üdvözlöm!<br /><br />
1988 óta van kiültetve datolyaszilva a kertemben és a mai napig soha fagykárom nem volt.Szerencsés embernek mondhatom magam .Kérdésére nem tudok válaszolni mert ilyen esettel még nem találkoztam. Bizonyára vannak a fán alvó rügyek amelyek ki fognak hajtani. A kakifa növekedési fázisban van,nagy a gyökérnyomás .Ha megfigyeli a datolyaszilvák általában az ágvégeken hajtanak ki és ha ezek most lefagytak valószínű lejjebb fog kihajtani.Előfordulhat, hogy drasztikusabb metszést kell alkalmaznia de ezt csak akkor tegye ha a fa már teljesen kihajtott .Várni kell .Nem hiszem, hogy a datolyaszilvája elpusztult volna végleg.<br />
Van egy szer Amalgerol meg kellene próbálni megfelelő dózis mellett az alvó rügyek kipattanása után belocsolni.<br />
Nálam szerencsére semmilyen fagykár nem volt a kertben.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c30210244
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2016-05-03T07:32:12+02:00
2016-05-03T07:32:12+02:00
project640
http://blog.hu/user/604063
Kedves Zotya papa! Nekem már 3. éve van egy gyönyörű, szép datolyaszilvám. 2 évvel ezelőtt még csak megmutatta magát, de a tavalyi évben közel 6-7 kg gyümölcs jött le a fáról. Nagyon finom volt, mindegyik elfogyott.<br />
Idén a takarás megint nagyon segített, semmilyen fagyássérülése nem volt, márciusban gyönyörűen indult a fa. Aztán megtörtént a baj :-( .... én szombathelyi vagyok ... az elmúlt napok fagyás éjszakái szinte teljesen elpusztították a már meglévő 3-4-5 cm-es hajtáokat. az első fagyos éjszaka után (kb. 6 órán át volt -2- -3 fok) visszatakartam fátyolfóliával; eztuán még 3 egymást követő fagyos éjszaka volt.<br />
A növényen gyakorlatilag nincsen ép levél, hajtás ... megjelöltem egy-kettő levelet, amiben lehet élet, de napok óta tartó figyelés eredménye, hogy szerintem azok halnak el .... kérem írja meg, hogy ilyenkor mi a tapasztalata, van esély arra, hogy újra kihajtson, életbe maradjon.<br />
Egyébként az az április végi fagy óriási pusztítást rendezett a kertben :-( ... a szőlő 100%, a sárgabarack 80%, a dió lombozata, de még a gesztenye, tölgy lombozata is sérült :-(<br />
Köszönöm válaszát!
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/11/23/hana_fuyu_lekvar/full_commentlist/1#c28658250
Válasz erre: Hana fuyu lekvár
2015-11-25T09:40:20+01:00
2015-11-25T09:40:20+01:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
Kedves Diána!<br /><br />
Bizonyára a nagyobb áruházakban megjelent Rojo brilliante késztette arra, hogy írjon nekem. Ugyan nekem nincs de ismerem sőt ettem is a gyümölcséből.Íze édes ,héja vékony.<br />
Állagával van egy kis problémám beérve /puhán/húsa átvált kissé vizes és rostos állapotúra ami a feldolgozását egy kicsit nehezíti. Inkább friss fogyasztásra ajánlom almán tárolva . Ugyanis az áruházakban kapható gyümölcs kezelve van /Co2/és így megtévesztő lehet a fogyasztás szempontjából. A kertben termő gyümölcsök nagyon fanyarok tudnak lenni.Kissé fagyérzékeny a fája - 18 fok. Elég sokáig takarni kell.Napos helyre kell ültetni és jól előkészített talajba.Rendszeres locsolást igényel még télen is / ha föld nincs átfagyva/ ha nincs elegendő csapadék.Nekem ez a fajta nem jött be de Önnek kell dönteni.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/11/23/hana_fuyu_lekvar/full_commentlist/1#c28656006
Válasz erre: Hana fuyu lekvár
2015-11-24T21:01:59+01:00
2015-11-24T21:01:59+01:00
TDiána
http://blog.hu/user/1065482
Kedves Zotya papa! Sikerült magam átverekedni a regisztráción csak azért, hogy Önnel fel tudjam venni a kapcsolatot.<br />
Szeretném megkérdezni, hogy ismeri-e a Diospiros kaki 'Rosso / Rojo brillante' fajtát? Ha igen, milyen tulajdonságokkal rendelkezik? Fagytűrése, gyümölcsének minősége, felhasználhatósága, különbségek más fajtákhoz képest.<br />
Bízva válaszában. Üdvözlettel: T.Diána
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2012/12/20/diospyros_kaki-mercatelli/full_commentlist/1#c28557942
Válasz erre: Diospyros kaki-Mercatelli
2015-11-10T13:47:42+01:00
2015-11-10T13:47:42+01:00
Eszter
http://blog.hu/user/793561
Kedves Zotya papa :)<br />
Nagyon megörültem :)<br />
eszter.zsiros06@gmail.com
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2012/12/20/diospyros_kaki-mercatelli/full_commentlist/1#c28555730
Válasz erre: Diospyros kaki-Mercatelli
2015-11-10T08:58:40+01:00
2015-11-10T08:58:40+01:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2012/12/20/diospyros_kaki-mercatelli?full_commentlist=1#c28554406" class="reply_nick_793561" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28554406 );">@Eszter</a>: Kedves Eszter!<br /><br />
Van belőle.Nagyobb borítékba talán szabad gyökérrel fel tudom adni.Egyeztetés végett az email-re küldje ,hogy hány db kell és a címet is kérném.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2012/12/20/diospyros_kaki-mercatelli/full_commentlist/1#c28554406
Válasz erre: Diospyros kaki-Mercatelli
2015-11-09T21:42:32+01:00
2015-11-09T21:42:32+01:00
Eszter
http://blog.hu/user/793561
Kedves Zotya papa <br />
Érdeklődni szeretnék, igaz már nincs szeptember, de még mindig nagyon érdekelne pár magonc vagy még növény is...<br />
Lehetséges még?<br />
Előre is köszönöm<br />
Eszter
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c27333754
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2015-06-16T12:47:29+02:00
2015-06-16T12:47:29+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva?full_commentlist=1#c27324448" class="reply_nick_1005584" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27324448 );">@Erika Bertáné</a>: <br />
Kedves Erika!<br /><br />
Nem sokra megyek a telefon számmal. A lapját szerettem volna megnézni.Remélem megoldódik ez a probléma.Van egy ismerősöm Kecskeméten Tóth Istvánnak hívják a földhivatalnál dolgozott nem tudom, hogy ott van-e még. Régen beszéltem vele. Ő sok mindenhez ért köztük a datolyaszilvákhoz is.Kérje meg ha esetleg ráér nézze meg ezeket a fákat.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c27324448
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2015-06-15T10:59:19+02:00
2015-06-15T10:59:19+02:00
Erika Bertáné
http://blog.hu/user/1005584
Kedves Zotya papa!<br /><br />
Csak telefonszámom van, de szívesen megadom!!!!!!<br />
A hölgy vagy nagyon buta, vagy csak megjátsza, de nem akarja megérteni! Voltak oltási nyomok a csemetéken, de szerintem nem fogták meg, és az alany hajtott ki! De ugye én akkor láttam először datolyaszilva fát!
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c27317310
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2015-06-14T10:11:59+02:00
2015-06-14T10:11:59+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva?full_commentlist=1#c27317050" class="reply_nick_1005584" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27317050 );">@Erika Bertáné</a>: <br />
Kedves Erika!<br />
Szeretném ha elküldené ennek a kertészetnek a Web-lapját.A virágok mérete nem fog megváltozni.<br />
A porzónak 4-5 mm körüli virága van a termőnek 1 cm.<br />
Ez a Diospyros lótuszra vonatkozik.A porzóé lehullik a termőé viszont pantenocarp önmagát porozza mag nélküli termést nevel.Ezek kifejlődnek megmaradnak és 1 cm körüli kis terméseket nevelnek.Ez a kedves Hölgy a ezt természeti folyamatot nem tudja megváltoztatni.Általában 10-15 cm-re oltom a kakiszilvákat és ha oltványról van szó ennek nyoma van a csemete törzsén.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c27317050
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2015-06-14T09:06:51+02:00
2015-06-14T09:06:51+02:00
Erika Bertáné
http://blog.hu/user/1005584
Kedves Zotya papa!<br /><br />
Köszönöm a segítséget és a jó tanácsokat! Sikerült beszélnem a hölgyel, de simán lerázott azzal, hogy jövőre nagy virágokat fog hozni az összes fa! Hiába mondtam neki, hogy ha egyszer kicsi virágokat hozott akkor ezekuzán is kicsiket hoz!! Úgy látom udvariasan nem megy, másfajta hangnemben kell vele beszélni! Ja és persze azt mondta, hogy se ön se én nem értünk hozzá!!
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c27309250
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2015-06-13T09:38:55+02:00
2015-06-13T09:38:55+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva?full_commentlist=1#c27302048" class="reply_nick_1005584" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27302048 );">@Erika Bertáné</a>: <br />
Kedves Erika!<br />
Mindenképpen nézzen utána . Egy lótusz csemete átlagosan 1000Ft-ba kerül.A fent maradt összeget kérje vissza.A nem hozzáértés nem mentség.Az illető Hölgy az értéknek nem megfelelő pénzösszeghez jutott.Tavasszal tudok küldeni Costata oltóvesszőt. Február végén jelentkezzen hátha elfelejtem. Ez csak egy fajta érdemes lenne körülnézni.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c27302048
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2015-06-12T11:43:47+02:00
2015-06-12T11:43:47+02:00
Erika Bertáné
http://blog.hu/user/1005584
Kedves Zotya papa!<br /><br />
Pécsen vásároltam a fákat, nem kevés pénzért! Próbáltam a hölgyel beszélni, de nem veszi fel a telefont! Én Kecskeméti vagyok úgy hogy nem lesz egyszerű beszélni vele. De azért nem adom fel! Ezen a környéken én nem is tudok kaki szilva fáról, hogy lenne valakinek.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c27294316
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2015-06-11T12:21:27+02:00
2015-06-11T12:21:27+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
Kedves Erika!<br /><br />
Tavasz még messze van addig is körül kéne nézni ismeretségi körben .Ahol vásárolta ezeket a növényeket meg kell tudni milyen fajtáik vannak mert ha szaporított belőle valahol nyomának kell lenni. Nyugodtan hivatkozzon rám .A tévedést hogy kárpótolni illene valahogy az eladónak.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c27293874
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2015-06-11T11:30:26+02:00
2015-06-11T11:30:26+02:00
Erika Bertáné
http://blog.hu/user/1005584
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva?full_commentlist=1#c27285032" class="reply_nick_44199" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27285032 );">@Zotya papa</a>: Köszönöm az információt! Esetleg oltócsapokat tudna-e nekem adni? /persze fizetnék érte!/ Szerencsére vannak benne kisebb példányok, amik kb most 1cm vastagságúak. Minden esetre megpróbálom beoltani majd tavasszal sok veszteni valóm nincs, hisz ezek így úgysem teremnek. Mégegyszer köszönöm a segítséget!!!
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c27285032
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2015-06-10T11:34:32+02:00
2015-06-10T11:34:32+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva?full_commentlist=1#c27273630" class="reply_nick_1005584" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27273630 );">@Erika Bertáné</a>: <br /><br />
Kedves Erika!<br /><br />
Sajnos rosszat tudok leírni.Sejtése beigazolódott.<br />
Határozottan kijelenthetem, hogy 1 kivételével / a nagyvirágú/az összes datolyaszilva fája lótuszszilva/amit alanynak használunk/amik ráadásul <br />
porzós egyedek.Ezeket a növényeket be kell tavasszal oltani.Február végén kell leszedni a nemes oltócsapokat amit hűtőben tárolunk 0 fok körül a március végi-áprilisi oltásig amíg az alanyok kihajtanak.Mivel ezek a lótuszfák már elég nagyok, /virágoznak /ezért beoltásuk körülményes ugyanis szemezni nem lehet esetleg a<br />
tőhöz közel lévő ágat lehetne beoltani angol nyelves , ferde metsz lapos esetleg omega kézi oltófogóval. Amennyiben túl vastag 10 cm-re a földtől vágja le az egész koronát így új hajtásokat fog nevelni mivel a gyökérzete elég nagy.Ezekből kell kiválasztani egyet amit 10 mm-s vastagság körül lehet beoltani.A beavatkozást nyugodtan megteheti vállalom a felelősséget.Ha a felsoroltak nem mennének akkor ki kell ásni és új oltott növényeket kell venni.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c27273630
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2015-06-09T13:39:13+02:00
2015-06-09T13:39:13+02:00
Erika Bertáné
http://blog.hu/user/1005584
Kedves Zotya papa!<br /><br />
A tanácsára lenne szükségem! Vettünk tavasszal 10 db datolyaszilva fát, amik akkor még éppen csak hajtottak.<br />
Ebből 1 db lett nagy virágú, a többi apró harang alakú virágokat hozott. De sajnos ezek virágzás után lehullottak! Akitől vettük nem tudja megmondani, hogy milyen fajta lehet, mert a férje foglalkozott vele, de sajnos ő meghalt. Tudna-e nekem segíteni? Az is felmerült bennem, hogy ezek a fák nincsenek beoltva, és valamien alany lehet! Segítségét előre is köszönöm!
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2012/12/20/diospyros_kaki-mercatelli/full_commentlist/1#c26821062
Válasz erre: Diospyros kaki-Mercatelli
2015-04-22T09:40:17+02:00
2015-04-22T09:40:17+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2012/12/20/diospyros_kaki-mercatelli?full_commentlist=1#c26820198" class="reply_nick_806385" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 26820198 );">@Kövi Gábor</a>: Emailt írtam
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2012/12/20/diospyros_kaki-mercatelli/full_commentlist/1#c26820198
Válasz erre: Diospyros kaki-Mercatelli
2015-04-22T06:58:50+02:00
2015-04-22T06:58:50+02:00
Kövi Gábor
http://blog.hu/user/806385
Kedves Zoli!<br />
Küldtem mailt, és képet. Ma megpróbálok egy kis ágat oltani a küldött veszőkből. Ha tudsz válaszolni, akkor ez a hozzászólás érvénytelen.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2012/12/20/diospyros_kaki-mercatelli/full_commentlist/1#c26796458
Válasz erre: Diospyros kaki-Mercatelli
2015-04-19T13:57:42+02:00
2015-04-19T13:57:42+02:00
Eszter
http://blog.hu/user/793561
Kedves Zotya papa :)<br /><br />
Jobbulást Lászlónak, és köszönöm a lehetőséget. <br />
Szeptemberben újra kérdezem :)<br />
További szép napot! :)<br />
Eszter
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2012/12/20/diospyros_kaki-mercatelli/full_commentlist/1#c26793684
Válasz erre: Diospyros kaki-Mercatelli
2015-04-19T09:16:27+02:00
2015-04-19T09:16:27+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
Kedves Eszter!<br /><br />
Sajnos Bene László még mindig kórházban van.<br />
Telefonjai kikapcsolva .Felépülése lassú folyamat.<br />
Mercatelli magoncokat ősszel esetleg tudok adni .<br />
Szeptember körül kérdezzen rá ha érdekli.<br />
Üdvözletem
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2012/12/20/diospyros_kaki-mercatelli/full_commentlist/1#c26791200
Válasz erre: Diospyros kaki-Mercatelli
2015-04-18T21:05:24+02:00
2015-04-18T21:05:24+02:00
Eszter
http://blog.hu/user/793561
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2012/12/20/diospyros_kaki-mercatelli?full_commentlist=1#c25595595" class="reply_nick_44199" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 25595595 );">@Zotya papa</a>: <br />
Kedves Zotya papa, már egyszer érdeklődtem, írásban, de nem kaptam választ. Most újból kérdezem, és próbálom majd felhívni is, ha gyermekem engedni.<br />
Ha Lászlónál nem járok sikerrel, honnét tudom beszerezni?<br />
Nagyon szépen köszönöm. <br />
Üdvözlettel<br />
Eszter
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2012/12/20/diospyros_kaki-mercatelli/full_commentlist/1#c25595595
Válasz erre: Diospyros kaki-Mercatelli
2015-01-03T18:44:38+01:00
2015-01-03T18:44:38+01:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
Kedves Eszter!<br /><br />
Kérdezzen rá Bene László barátomnál/orchideak.hu/van-e neki ebből a fajtából.<br />
Üdvözlettel
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2012/12/20/diospyros_kaki-mercatelli/full_commentlist/1#c25595247
Válasz erre: Diospyros kaki-Mercatelli
2015-01-03T18:26:09+01:00
2015-01-03T18:26:09+01:00
Eszter
http://blog.hu/user/793561
Kedves Zotya papa :)<br />
Érdeklődni szeretnék, hogy ezt a fajtát honnét lehet beszerezni?? <br />
Nem rég kóstoltuk meg a datolyaszilvát egyáltalán és nagyon megtetszett az egész családnak. Gondoltam a kertben jól ellenne a Mézbogyó közelében :)<br />
Köszönöm :)<br />
Eszter
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/06/24/viragzas_kezdete_558/full_commentlist/1#c24766755
Válasz erre: Virágzás kezdete
2014-10-18T08:56:41+02:00
2014-10-18T08:56:41+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/06/24/viragzas_kezdete_558?full_commentlist=1#c24744899" class="reply_nick_806385" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 24744899 );">@Kövi Gábor</a>: Üdvözöllek!<br /><br />
Emailt küldtem.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/06/24/viragzas_kezdete_558/full_commentlist/1#c24744899
Válasz erre: Virágzás kezdete
2014-10-15T19:00:46+02:00
2014-10-15T19:00:46+02:00
Kövi Gábor
http://blog.hu/user/806385
Kedves Zotya Papa!<br />
Igen szépen megvastagodtak a vesszők az újrahajtott khakin (gondolom lotus..) Bár már egyszer írtál nekem (kovigabor@tulelo.hu címre) de nem tudtalak elérni az ott használt címeden. Mikor kell vesszőt venni a Diospiros-ról? Itt elég nehezen boldogulok, mert nem találtam az oltásról topicot. Ha lehet, vennék tőled oltóvesszőt, amikor aktuális!<br />
Üdvözlettel:<br />
Gábor
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/06/24/viragzas_kezdete_558/full_commentlist/1#c24260905
Válasz erre: Virágzás kezdete
2014-08-25T09:20:44+02:00
2014-08-25T09:20:44+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/06/24/viragzas_kezdete_558?full_commentlist=1#c24257547" class="reply_nick_806385" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 24257547 );">@Kövi Gábor</a>: Képet a blogba nem lehet feltölteni a kommentek mellé.Emailt küldtem.<br />
Üdvözöllek
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/06/24/viragzas_kezdete_558/full_commentlist/1#c24257547
Válasz erre: Virágzás kezdete
2014-08-24T19:56:33+02:00
2014-08-24T19:56:33+02:00
Kövi Gábor
http://blog.hu/user/806385
Megpróbálom másképp..
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/06/24/viragzas_kezdete_558/full_commentlist/1#c24257535
Válasz erre: Virágzás kezdete
2014-08-24T19:55:23+02:00
2014-08-24T19:55:23+02:00
Kövi Gábor
http://blog.hu/user/806385
Kedves Zotya Papa!<br />
Bemásoltam egy nemes khaki-ból visszafagyott fácskát. Nem tudnád a levelei alapján megmondani, hogy micsoda? Arra gondolok, hogy az alany is valami khaki, legfeljebb nem olyan nagy, vagy esetleg magos. Mindig kihajt és idén szépen gyarapodott, egészségesek a levelei. Nem lehet, hogy érdemes volna kinevelni? Korábban volt arról szó, hogy esetleg beoltom. A legvastagabb ága kb.1 cm vastag.<br />
Mi tegyek? Még küzdök a másolással... Nem tudom sikerül-e.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2010/01/03/karacsonyi_kaktusz_1/full_commentlist/1#c22970269
Válasz erre: Karácsonyi kaktusz
2014-05-17T09:44:08+02:00
2014-05-17T09:44:08+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2010/01/03/karacsonyi_kaktusz_1?fullcommentlist=1#c22970053" class="reply_nick_867959" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 22970053 );">@Rózsa Szőke</a>: emailt írtam
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2010/01/03/karacsonyi_kaktusz_1/full_commentlist/1#c22970053
Válasz erre: Karácsonyi kaktusz
2014-05-17T08:04:31+02:00
2014-05-17T08:04:31+02:00
Rózsa Szőke
http://blog.hu/user/867959
az előbb nem jol irtam az email.cimem rozsak70@gmail.com a PAW BANÁN érdekelne mennyibe kerül és hogy tudnám önnel felvenni a kapcsolatott.eGY ISMERŐSÖM IS ÉRDEKLŐDIK A PAW BANÁN UTÁN EMAIL CIME:baja.muskatli@gmail.com
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2010/01/03/karacsonyi_kaktusz_1/full_commentlist/1#c22970041
Válasz erre: Karácsonyi kaktusz
2014-05-17T08:00:04+02:00
2014-05-17T08:00:04+02:00
Rózsa Szőke
http://blog.hu/user/867959
Tisztelt Zotya Papa!<br />
Érdeklődnék a PAW BANÁN után hol lehet kapni és mennyiért.Hogyan lehet felvenni önnel a kapcsolatot?emailcimem :rozsak70@gmail.hu és egy ismerősöm is érdeklődik a Paw BANÁN után. neki az email cime:baja.muskatli@gmail.com <br />
Előre is köszönöm ,hogy időt szakitot rám.<br />
Tisztelettel Szőke Rózsa
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2008/11/09/amsonia_hubrichtii_amson_virag/full_commentlist/1#c22528844
Válasz erre: Amsonia hubrichtii-amson virág
2014-04-15T10:04:53+02:00
2014-04-15T10:04:53+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
Kedves sysy2004új!<br /><br />
Nem tudok róla ,hogy lenne magyar elnevezése mivel ez nálunk ritka növény.Esetleg kékcsillag de ez csak fordítás.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2008/11/09/amsonia_hubrichtii_amson_virag/full_commentlist/1#c22522615
Válasz erre: Amsonia hubrichtii-amson virág
2014-04-14T18:26:39+02:00
2014-04-14T18:26:39+02:00
sysy2004új
http://blog.hu/user/316433
Kedves Zotya papa!<br />
Van ennek a növénynek magyar neve? Vagy annyira ritka nálunk, hogy még nem kapott?
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/11/23/hana_fuyu_lekvar/full_commentlist/1#c21884286
Válasz erre: Hana fuyu lekvár
2014-03-12T06:43:58+01:00
2014-03-12T06:43:58+01:00
Pitya7
http://blog.hu/user/853773
Nagyon köszönöm a sok infót, a konklúzió az hogy beszerzek még egy keményen édes fajtát hogy mindenki boldog legyen:)<br /><br />
Talán hana fujut,olyan egetverő választék persze tudom hogy nincs.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/11/23/hana_fuyu_lekvar/full_commentlist/1#c21848217
Válasz erre: Hana fuyu lekvár
2014-03-07T09:37:20+01:00
2014-03-07T09:37:20+01:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/11/23/hana_fuyu_lekvar?fullcommentlist=1#c21841472" class="reply_nick_44199" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21841472 );">@Zotya papa</a>:<br /><br />
Javítás:a datolyaszilva neve nem Hiratana hanem Hiratane.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/11/23/hana_fuyu_lekvar/full_commentlist/1#c21841472
Válasz erre: Hana fuyu lekvár
2014-03-06T09:57:41+01:00
2014-03-06T09:57:41+01:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/11/23/hana_fuyu_lekvar?fullcommentlist=1#c21839539" class="reply_nick_853773" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21839539 );">@Pitya7</a>: <br />
Üdvözöllek!<br /><br />
A pálinka főzésnél a keményen édes fajtáknál is ugyanaz a helyzet.<br /><br />
Aszalásnál:teljesen besárgult ,kemény gyümölcsöket lehet felhasználni. Ezeket meg kell hámozni. Itt nem számít a csersav mert aszalás közben eltűnik a gyümölcsből.Itt arra kell ügyelni, hogy fokozatosan aszalódjon ne hirtelen .Azért idább-odább előfordulhat egy-két aszalványban, hogy némi fanyarság marad de ez nem élvezhetetlen .El lehet fogyasztani.<br /><br />
Hiratana keményen édes. Mint általában a japán fajták kissé fagyérzékenyek.Védett helyre kell ültetni. Korai érésű.Szeptember körül már besárgulhat így szüretelni lehet.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/11/23/hana_fuyu_lekvar/full_commentlist/1#c21839539
Válasz erre: Hana fuyu lekvár
2014-03-05T21:50:02+01:00
2014-03-05T21:50:02+01:00
Pitya7
http://blog.hu/user/853773
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/11/23/hana_fuyu_lekvar?fullcommentlist=1#c21789367" class="reply_nick_44199" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21789367 );">@Zotya papa</a>: <br /><br />
Köszönöm a kimerítő választ sajnos csak most tudtam reagálni rá.<br /><br />
Hát bevallom nem gondoltam hogy ilyen macerás a pálinkafőzés, én azt hittem hogy a kaki sok cukrot tartalmaz és egyszerű ilyen szempontból a helyzet. Az édes fajták esetében is ugyanígy kellene eljárni szerinted? /Bár fényévekre vagyok még nemhogy a 100 de 10 liternyi cefrétől is de hát előre gondolkodom:)/<br /><br />
A másik kérdésem az aszalásra vonatkozna: Tudom hogy van ebben jártasságod, itt is belefutsz gondolom mint a lekvár esetében csersavasabb gyümölcsökbe. Mivel erről nem írtál feltételezem itt ez annyira nem számít. Mivel később csersavas termésem lesz bőven valahogy fel kell majd dolgozni. A családnak azt mondtam sok helyet foglalnak a fák de cserébe sok lekvárunk lesz, úgy tűnik ez nem igaz :( <br /><br />
Mivel édes fajtából csak jiro-m van egy Bene Lacibától származó fajtában reménykedek, a neve Hiratana. Tudsz róla valamit esetleg? Édes fajta lehet? Köszi a választ, szép estét!
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/11/23/hana_fuyu_lekvar/full_commentlist/1#c21789367
Válasz erre: Hana fuyu lekvár
2014-02-27T09:47:07+01:00
2014-02-27T09:47:07+01:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/11/23/hana_fuyu_lekvar?fullcommentlist=1#c21786853" class="reply_nick_853773" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21786853 );">@Pitya7</a>: Üdvözöllek!<br /><br />
Jó minőségű ,megfelelő állagú és finom lekvárt csak a keményen édes fajtákból lehet készíteni.<br />
Ilyen a Hana fuyu, Jiro stb.Más fajtákból a baráti körömben is többen főztek lekvárt amit a csersav miatt nem mindig lehet kiszűrni így maga a lekvár fanyarrá lett . Én is így jártam .Minden gyümölcsöt külön éretten megkóstoltunk de mégis került bele ami kissé fanyar lehetett így az egészet mi a húzós íze miatt kidobtuk.Nem minden fajta kakiszilvából főztem nekem akkor még csak a Costata volt.Baráti körömben Tipo, Rojo brilliante, Vaniglia van.Tehát azok a fajták amelyek utó érlelést igényelnek és csak akkor ehetőek elég rizikósak lekvár főzés szempontjából.<br /><br />
Mivel késő őszi gyümölcsről van szó ezért elég sok szabályt be kell tartani a cefre készítesekor.Kell hozzá pektin oldó ,fajélesztő, mindenképpen kell hozzá cukor és víz.A kakiszilva teljesen puha állapotban kerüljön az edénybe ebben az esetben nem számít ha csersavas. Nagyon kevés cukrot tartalmaz a gyümölcs és ami fontos nagyon kevés levet ereszt, inkább krémes állagú emiatt kell hozzá víz mert különben az egész massza egy tömbbé áll össze. A víz mennyisége a gyümölcs mennyiségétől függ ezt nem lehet pontosan kiszámítani a sűrűségét úgy is látod . Én pl 20 l cefréhez 2 kg cukrot és 5 l vizet adtam.Hasonlóan kell eljárni majdnem mint a birsnél.A cefre amit készítettem így is sűrű lett de főzés előtt még kissé fel kellett higítani.A fajélesztő miatt kb 8-10 fokon kell tartani. A cefrét 2-3 naponta meg kellett kavarni.Nálam 40 l cefréből 3,5 l 50%-s jó minőségű pálinka lett. Ha jól készíted el 100 l-ből hozzávetőleg 10 l-nek kellene kijönni.Én cukor nélkül nem próbáltam elkészíteni a cefrét az esetleges ecetesedés miatt.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/11/23/hana_fuyu_lekvar/full_commentlist/1#c21786853
Válasz erre: Hana fuyu lekvár
2014-02-26T21:01:49+01:00
2014-02-26T21:01:49+01:00
Pitya7
http://blog.hu/user/853773
Szia Zotya Papa!<br /><br />
Datolyaszilva felhasználásával kapcsolatban érdekelne a véleményed. <br />
Azt írtad hogy nem minden fajta alkalmas az állaga és az íze miatt lekvárnak. Ez kicsit meglepett azt gondoltam érés után mindegyikből finom lekvár készíthető. <br />
Kérlek ezt kicsit fejtsd ki bővebben mert van néhány fajtám de a későbbi fajtaválasztásomat a véleményed alapján szeretném meghozni.<br /><br />
A másik kérdés a pálinkacefrére vonatkozna: Gondolom itt azon kívül hogy csersavas gyümölcs nem kerülhet bele talán extra szabályok nincsenek /de javíts ki ha tévednék/ <br />
Meglátásod szerint 100 liter cefréből mennyi pálinkát remélhetek cukoradagolás nélkül?<br /><br />
Előre is nagyon köszönöm a válaszodat!
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/12/04/2013_szeptember_150/full_commentlist/1#c21492147
Válasz erre: 2013.szeptember 19
2014-01-24T10:10:47+01:00
2014-01-24T10:10:47+01:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
Üdvözlöm!<br />
Nem javaslom a T szemzést mivel nem sikeres szaporítási módszer. Szóba jöhet a chip szemzés beoltási vastagsága az anya növényen eredményes 10 mm körül.Ki kell választani az erre legalkalmasabb ágat. Nem tudom, hogy sikerülni fog-e mert nagy az elhúzó erő az anyanövényen itt a nedvkeringésre gondolok.Meg lehet próbálni esetleg omega késsel való beoltással ami jóval biztonságosabb.Február közepén- végén le kell szedni az oltócsapokat ,hűtőben tárolva , vizes papírral áttekerve ,nylon zacskóba és lég mentesen lezárva.Meg kell várni míg az anyanövény tavasszal elindul. A rügyek kezdenek mozogni ilyenkor még nem olyan nagy a nedvkeringés.Ekkor kell a hűtőben tárolt csapokból bele oltani. Én a Hana fuyut javaslom,ha lehet többet is . A csapokat vagy chip szemzést paraffinnal le kell kezelni, hogy ne száradjon ki. Az alanyba semmiképpen ne oltsunk vastag a kéreg nem fog sikerülni. A Hana fuyu keményen édes és a gyümölcsök súlya kb egyforma a Tipóval.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/12/04/2013_szeptember_150/full_commentlist/1#c21491876
Válasz erre: 2013.szeptember 19
2014-01-24T09:37:00+01:00
2014-01-24T09:37:00+01:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/12/04/2013_szeptember_150?fullcommentlist=1#c21485200" class="reply_nick_847400" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21485200 );">@Tünde Hanó</a>: Kedves Tünde!<br />
Mivel szőrös kivi ezért szaporítása nehéz.Javaslom a szaporítást most tavasszal a blogon leírtak szerint.A gazda boltokban be kell szerezni fás gyökereztető hormont.Őszi dugványozás nem jár eredménnyel.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2013/12/04/2013_szeptember_150/full_commentlist/1#c21485200
Válasz erre: 2013.szeptember 19
2014-01-23T13:34:04+01:00
2014-01-23T13:34:04+01:00
Tünde Hanó
http://blog.hu/user/847400
Kedves Zotyapapa!<br />
Nekem van egy kiwi jenny névre hallgató kivi fajtám.Az lenne a kérdésem hogy tavasszal mielőtt megindul vagy ősszel szaporítsam amikor már leállt a növekedése?
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c20894426
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2013-10-26T15:51:32+02:00
2013-10-26T15:51:32+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva?fullcommentlist=1#c20875403" class="reply_nick_824890" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20875403 );">@92Meki</a>: <br />
Kedves Viki!<br /><br />
A tamarillot nem tartom valami szerencsés növénynek túl kényes ahhoz, hogy érdemes lenne vele foglalkozni. A gyümölcsét 1-2 napig lehet eltartani ha értetlen az a baj ha érett az a baj és possadt ízű.Éretlen állapotban keserű és fanyar ráadásul sok benna mag. A sógor nőmnek volt de kidobta.Próbálkozni lehet vele de mindenkinek más és más az ízlése. <br />
Tápoldatozása:Wolldünger 0,2%-s oldatával/2 dkg 10l vízbe.<br />
Nem tudom, hogy van-e értelme őszi és a téli tápoldatozásnak de a tippet megadtam.<br />
A kakiszilvák nálam kordonos nevelésűek.Egy kivételével.<br /><br />
Beszerzés mindig tavasszal Bene László barátomnál nála nagy a választék. Telefonja:06-30-38-79-307.Weblapja:orchideák.hu.<br />
Emailt megkaptam de jelen pillanatban nem jó a számítógépen ezt is a leányomtól a nejem írta meg Százhalombattáról.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c20875403
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2013-10-23T18:07:04+02:00
2013-10-23T18:07:04+02:00
92Meki
http://blog.hu/user/824890
Kedves Zotya papa!<br /><br />
Pár napja írtam egy emailt, de nem érkezett rá válasz, így itt próbálkozom.<br />
Szeretnénk mi is venni egy Diospyros kaki-t, de az interneten nézegetve, nem túl nagy a választék. Szerinted hol lenne érdemes venni, a tieid honnan vannak? Egy-két helyen az interneten láttam, de azok igazi fák voltak, sokezer ft-ért. Nekünk az tetszik nagyon, ahogy nálad vannak így kitámasztva, felfuttatva.<br /><br />
Lenne egy másik kérdésem is, amivel hozzád irányítottak: van két tamarillo palántám (10-15 cm-esek) és nem tudom, hogy milyen tápoldatot adhatok nekik. Esetleg ebben is tudsz tanácsot adni?<br /><br />
Előre is köszönök mindent: Viki
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem/full_commentlist/1#c20837181
Válasz erre: Asimina triloba,Paw-paw, ahogy én nevezem :Paw-banán.
2013-10-18T09:56:07+02:00
2013-10-18T09:56:07+02:00
Lujzi11
http://blog.hu/user/821462
Nagyon kedves, köszönöm szépen a segítséget.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem/full_commentlist/1#c20837111
Válasz erre: Asimina triloba,Paw-paw, ahogy én nevezem :Paw-banán.
2013-10-18T09:45:05+02:00
2013-10-18T09:45:05+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem?fullcommentlist=1#c20823627" class="reply_nick_821462" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20823627 );">@Lujzi11</a>: <br />
Az lenne az igazi a mindhármat meg tudná kóstolni.<br />
Az ízek változóak. Az egyesnek vékonyabb a héja.<br />
A kettesnek vastagabb és később érik mint az egyes. Fűszeresebb.<br />
A Mangó változat a legnagyobb gyümölcsű íze kissé vaniliás, lágyabb és édesebb.<br />
Az egyesnek kisebbek a magjai, a kettesé hosszúkás a Mangóé pedig lapos.<br />
Röviden ennyi.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem/full_commentlist/1#c20823627
Válasz erre: Asimina triloba,Paw-paw, ahogy én nevezem :Paw-banán.
2013-10-16T09:13:23+02:00
2013-10-16T09:13:23+02:00
Lujzi11
http://blog.hu/user/821462
Köszönöm a választ. Még annyit kérdeznék, hogy a különböző fajtáknak az íze nagyon eltérő-e egymástól.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem/full_commentlist/1#c20717556
Válasz erre: Asimina triloba,Paw-paw, ahogy én nevezem :Paw-banán.
2013-10-02T09:04:29+02:00
2013-10-02T09:04:29+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem?fullcommentlist=1#c20710870" class="reply_nick_821462" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20710870 );">@Lujzi11</a>: <br />
Kedves Lujzi!<br /><br />
Oltványaim nincsenek én nem oltok mert ezek a fajták amik nálam vannak oltás nélkül is jó minőségű gyümölcsöket teremnek.Több mint 10 éves tapasztalat bizonyítja ezt.Természetesen innét-onnét beszerzett magok nem mindig megbízhatóak.Én a szaporító anyagot csak nagy gyümölcsökből osztályozom. A magoncokat nem postázom és helyben sem adok el.Holnap visz el tőlem 74 db-t a Sieberz Kft.30-50 cm magasság között.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem/full_commentlist/1#c20710870
Válasz erre: Asimina triloba,Paw-paw, ahogy én nevezem :Paw-banán.
2013-10-01T13:06:04+02:00
2013-10-01T13:06:04+02:00
Lujzi11
http://blog.hu/user/821462
Kedves Zotya papa!<br /><br />
Vannak magról ültetett asimináim, szépek, növögetnek. Ha foglalkozik az eladásukkal, akkor szeretnék egy nagyobb, oltott példányt beszerezni. Tisztelettel, Niki.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c20683302
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2013-09-27T11:44:25+02:00
2013-09-27T11:44:25+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva?fullcommentlist=1#c20680911" class="reply_nick_542025" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20680911 );">@Érdi_bőtermő</a>: <br />
Azért írtam, hogy a metszést mindig tavasszal kell elvégezni. Ha szerencséd lesz/ október vége november levélhullás, fagyokig/ még beérnek a frissen kihajtott ágak-vesszők.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c20680911
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2013-09-26T22:13:10+02:00
2013-09-26T22:13:10+02:00
Érdi_bőtermő
http://blog.hu/user/542025
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva?fullcommentlist=1#c20669719" class="reply_nick_44199" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20669719 );">@Zotya papa</a>: Köszönöm válaszod!<br />
Az nem baj, hogy megindult még 1x a növény és friss hajtásokat hozott és virágzik most is?
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem/full_commentlist/1#c20669752
Válasz erre: Asimina triloba,Paw-paw, ahogy én nevezem :Paw-banán.
2013-09-25T09:00:21+02:00
2013-09-25T09:00:21+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem?fullcommentlist=1#c20669211" class="reply_nick_817103" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20669211 );">@Spili</a>: <br />
Üdvözlöm!<br /><br />
Általában az Asiminákat 60-70 cm magasság esetén lehet kiültetni ősszel ha ezt a méretet nem éri el akkor csak tavasszal jól előkészített talajba.A kis cserepes növényeket nem szabad meleg helyen tartani. Levele lehullik. Különösebben fényt nem igényel.Bárhol teleltethető ahol 0,-1,-2 fok körül ingadozik a hőmérséklet.Teleltetés előtt 1 x meg kell öntözni.A tél folyamán ha földjét száraznak találja fagymentes időben öntözni kell.Nem gyakran csak annyit, hogy ne száradjon ki.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c20669719
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2013-09-25T08:53:01+02:00
2013-09-25T08:53:01+02:00
Zotya papa
http://blog.hu/user/44199
<a href="http://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva?fullcommentlist=1#c20668539" class="reply_nick_542025" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20668539 );">@Érdi_bőtermő</a>: <br />
Üdvözöllek!<br />
Mindig tavasszal alakítsd a növényt.Ki tudja milyen kemény lesz a tél.A Datolyaszilvák elég későn hajtanak ki.Ráérsz vele április körül amikor a rügyek elkezdenek duzzadni így már látni fogod hogy esetleg melyik ág fagyott el.Esetleg ha kihajtás után még sűrűnek találod nyáron még zöldmetszés minden károsodás nélkül végezhető . A növény úgyis elindul még egyszer.
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/10/16/asimina_triloba_paw_paw_ahogy_en_nevezem/full_commentlist/1#c20669211
Válasz erre: Asimina triloba,Paw-paw, ahogy én nevezem :Paw-banán.
2013-09-25T01:18:03+02:00
2013-09-25T01:18:03+02:00
Spili
http://blog.hu/user/817103
Üdvözlöm!<br />
2 db paw paw csemetém van.Kiültethetem-e ôket most<br />
ôsszel vagy neveljem tavaszig cserépben a lakásban?<br />
Ha bent marad télire hogyan öntözzem?Köszönöm!
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2007/11/17/diospyros_kaki_datolyaszilva/full_commentlist/1#c20668539
Válasz erre: Diospyros kaki/datolyaszilva.
2013-09-24T22:15:37+02:00
2013-09-24T22:15:37+02:00
Érdi_bőtermő
http://blog.hu/user/542025
Kedves Zotya papa!<br />
A kaki szilvát mikor lehet metszeni? Tavaly elfagyott, de kihajtott. Most viszont már igen kusza. Ki kellene vágni egy két gallyat, mert nagyon sűrű lett.<br />
Köszönöm válaszod!
https://novenykulonlegessegek.blog.hu/2010/02/15/asimina_triloba_paw_banan_ultetesi_tanacsok/full_commentlist/1#c20601832
Válasz erre: Asimina triloba-paw-banán.Ültetési tanácsok.
2013-09-14T12:05:39+02:00
2013-09-14T12:05:39+02:00
panka2011
http://blog.hu/user/818805
Kedves Zoya Papa!<br />
Először is gratulálni szeretnék a növényeihez.Ez valami fantasztikus!Érdeklődnék ,hogy honnan tudnék indián banánt és fanyarka növényeket beszerezni?Ha tud nekem segíteni,akkor kérem írjon az 19820720@citromail.hu email címre.Válaszát előre is köszönöm!További sok sikert !Zsuzsi