HTML

Fagytűrő kerti növények

Fagytűrő kerti növények

Címkék

Friss topikok

  • dani231982: Kedves Zotya Papa! Van ilyen hagymája elado? Köszönettel: Kovács Dániel Somogyvámos (2021.05.17. 18:53) Cardiocrinum giganteum hagyma
  • dani231982: Kedves Zotya papa! Érdeklödni szeretnek jujuba csemetéje van e elado? Tisztelettel: Kovács Dániel (2021.04.26. 21:22) Virágok és termés
  • Zotya papa: @Baksa Anita: Kedves Anita! A leírtak alapján a fa fagykárt szenvedett. Valószínű,hogy az oltás al... (2018.06.21. 09:38) Diospyros kaki/datolyaszilva.
  • Andrea Fehérhegyi: Köszönöm a gyors vàlaszt!Ha mégis kivételt tenne és szàndékàban àll eladni a Manóból kérem feltétl... (2018.05.08. 11:52) Centaurea "Black Sprite"-Fekete búzavirág-Fekete manó
  • Zotya papa: @bbalintus: Kedves Bálint! Szerintem is ültesse ki. Ne vágja vissza ha megteheti akkor a vessző me... (2018.03.29. 20:12) Kivi szaporítása-fektetett vesszővel

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Jiaogulan-örökélet növénye

2010.05.30. 19:33 Zotya papa

Az emberi szervezetre kedvezően ható, egészséges életmódot bíztosító növény.Nem  térik ki az előhelyére, különböző gyógyhatásaira mert erről a Neten már mindent leítak.Személyes tapasztalatomat szeretné megosztani.2009 tavaszán ajándékba kapott növényt kiültettem a kertbe . Laza szerkezetű területet választottam számára, komposzttal megspékelve.Az év végéig szépen fejlődött és  a leveléből már teát tudtunk készíteni.Tea készítése:a levélnyélről lecsípett 5 karéjú leveleket megmosom, apróra vágom mint a zöldségzöldjét .Kb 16 db-ot.Ez kétszemélyre egy napi adag.Másfél liternyi vizet 80 fok-ra felmelegítem majd az összevágott zöld levelekre öntöm.10 percnyi áztatás után leszűrve már fogyasztható. A tea színe zöld.Íze nem kellemetlen.Így is iható de ízesíteni is lehet, cukorpótlóval , mézzel stb.Adagja reggel ,délben és este 2,5 dl, evés előtt.Hatása rendkívüli, szinte droghatás.Élénkít ,jó közérzetet bíztosít, feszültség oldó, egész napra jó erőnlétet bíztosít. Mindenkinek ajánlom. A sok jó tulajdonság mellett még egy nagyon fontos:a tea fogyasztásakor nem válunk függővé.Nem csodanövény de kiváló hatású gyógynövény.Először én is szkeptikusan fogadtam de kipróbálás után megváltozott a véleményem.A fogyasztás kezdetétől számítva már a harmadik illetve negyedik napon érezhető volt a hatása.

A kiültetett  növény indiái a földön több helyen legyökereztek és másfél m2-nyi területen elszaporodott. A tél beáltával ezek az indák és levelek lefagytak.A földben maradt gyökérzetből , tavasszal új kis növénykék bújtak elő.Takarást nem kapott egy kevés kis komposztot szórtam rá vékony rétegben.A késő tavaszi fagyok nem károsították.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://novenykulonlegessegek.blog.hu/api/trackback/id/tr582042962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bzsuzsa 2010.05.30. 21:37:30

Kedves Zotya papa! Mi már váltottunk tapasztalatot erről a növényről. Én mint emlitettem csüngő cserépbe ültettem még az ősszel, és azt tapasztaltam, hogy kissé árnyékolt helyen sokkal szebb mint a teljes napsütésben. Azonkivül sajnos - amit napos helyre tettem - megint bekancsarodtak a levelei. Tavaly megkérdeztem a Szomathely-i Kft-t, hogy mivel permetezzem, ők elég soká megirták a permetezőszer nevét, de azt nem kaptam, igy más rovarölővel - mospilan-nal- permeteztem. Viszont mivel szeretnék bio teát inni, igy nem szivesen permetezem. Kpróbáltam a timsós permetezés a csüngő epreken, valamennyire levitte a tetüt, de nem teljesen. Ugyancsak megpermeteztem vele a korallvirágaimat, - azokra nem használt - sajnos már ugy elfertőződtek, hogy ma elővettem a mospilant és az hatásos volt.Most majd kipróbálom a csalánt. Korábban érdeklődtem a Mézédes fanyarkáról, nagyon örülök neki, hogy - tavaly rendeltem - az összes virágból kifejlődtek a kis fürtök és már alig várom, hogy érésnek induljon. Már elkészitettem a hálót, amelyet a madarak falánksága miatt ráteritek. üdvözlettel Bzsuzsa

Zotya papa 2010.05.31. 19:41:16

Kedves Zsuzsa!
Valóban igazad van .Jó a meglátásod mert az enyém is félárnyékban van. Előtte egy datolyaszilva kordon van, így nagyon szépek egészségesek a levelek.Biztos, hogy tetű volt rajt nem napégés?
Amint irtam nálam talajon fut és ilyen probléma nincs.Eleinte megtudod védeni a gyümölcsöt de később?:)

Bzsuzsa 2010.06.01. 19:03:11

@Zotya papa: Kedves Zotyapapa! Azt nem tudom, hogy milyen kártevő lehet, mert tetűt nem látok rajta, csak a levelek elég kicsik és nagyon bekancsarodnak. Lehet, hogy valami más apró kártevő lehet. Egyébként azért találtam ki ezt a csüngős megoldást, mert igy nem foglal el nagy helyet, különben első évben nekem is szépen kúszott a földön. Üdv. Bzsuzsa

cateres 2012.06.27. 10:03:16

@Bzsuzsa: Zsuzsa próbáld meg szappannal permetezni ,csalán is jó de nagyon büdös mert el kell erjesztened hogy permetezni lehessen vele ónétól büdös a csalán meg a növény is bűzlik tőle pár napig.Krisztián
süti beállítások módosítása