HTML

Fagytűrő kerti növények

Fagytűrő kerti növények

Címkék

Friss topikok

  • dani231982: Kedves Zotya Papa! Van ilyen hagymája elado? Köszönettel: Kovács Dániel Somogyvámos (2021.05.17. 18:53) Cardiocrinum giganteum hagyma
  • dani231982: Kedves Zotya papa! Érdeklödni szeretnek jujuba csemetéje van e elado? Tisztelettel: Kovács Dániel (2021.04.26. 21:22) Virágok és termés
  • Zotya papa: @Baksa Anita: Kedves Anita! A leírtak alapján a fa fagykárt szenvedett. Valószínű,hogy az oltás al... (2018.06.21. 09:38) Diospyros kaki/datolyaszilva.
  • Andrea Fehérhegyi: Köszönöm a gyors vàlaszt!Ha mégis kivételt tenne és szàndékàban àll eladni a Manóból kérem feltétl... (2018.05.08. 11:52) Centaurea "Black Sprite"-Fekete búzavirág-Fekete manó
  • Zotya papa: @bbalintus: Kedves Bálint! Szerintem is ültesse ki. Ne vágja vissza ha megteheti akkor a vessző me... (2018.03.29. 20:12) Kivi szaporítása-fektetett vesszővel

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Cornus florida-floridai virágos som

2008.01.24. 19:10 Zotya papa

Nagyon sok növény rendelkezik azzal a tulajdonsággal /mivel a virágaik jelentéktelenek/,hogy az úgynevezett felleveleket használja fel a rovarok csalogatására  így bíztosítva  a beporzást.Ilyenek a közkedvelt mikulásvirág vagy  a broméliacea család legfőbb képviselői.A cornus floridánk is e növények közé tartozik.Észak Amerikából származik.Virágai aprók zöldesfehérek vagy sárgák.Virágzását különösen kiemeli és igen mutatóssá teszi a felfelé álló és jól elkülöníthető fehér fellevelek, kis emeletekbe  csoportosulva.Maga  a 2-3 m-re növő növény igen dekorativ. Szépségét kiemeli ha soliterként ültetjük.Tavasszal virágaival ,ősszel csodálatos skarlátpiros lombszínével díszít.Viszonylag nehezen szaporítható mert kevés magot nevel. Szaporítható még zöld dugványról de ehhez megfelelő körülmények kellenek.Serkentőszer 0,8%-os béta-indolvajsav ,talcumban.Humuszban és tápanyagban gazdag kissé savanyú talajt szeret.Ha ezt bíztosítottuk számára növényünk életerős lesz és a kemény hidegeket is kibírja.Szereti a nyirkos talajt ezt fenyőmulcs takarással bíztosítjuk számára.Jól érzi magát napon illetve félárnyékban is.Általában bokorrá fejlődik de metszéssel kis fává alakítható.Én alul a tövénél kis ágszoknyát hagytam ezzel is bíztosítva, hogy a talaj ne száradjon ki.Az én cornus floridám nem bokor hanem kis fácska.Rovarkártevőket és betegségeket egyenlőre nem tapasztaltam. Forró nyarakon időnként levelei kissé megégnek de ez csak az utóbbi 3-4 évben fordult elő.Nekem nagyon sok örömöt okozott, nem bántam meg, hogy magról felneveltem.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://novenykulonlegessegek.blog.hu/api/trackback/id/tr97310352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Okádó Mikádó 2008.02.14. 14:30:47

Biztosan csak 2-3 méterre nő meg? Ha bokor formájú akkor esetleg többtörzsű kis fa is nevelhető belőle?

Zotya papa 2008.02.14. 19:58:41

Természetesen úgy alakítod ahogy akarod,ahogy neked tetszik, szép formás bokorrá vagy törzses fává.Rajtad múlik.Nálunk 3m-nél általában nem nőnek nagyobbra a cornus floridák.

Sz. Zsuzsa 2008.08.23. 20:00:34

A kissé savanyú talaj igény konkrétan mit jelent? Hogyan keverjem ki?

Zotya papa 2008.08.24. 18:07:12

Savanyú talaj Ph értéke 5,9-6,4.Nem kell ehhez annyira ragaszkodni.Nagyobb áruházakba ,bezinkutaknál lehet vásárolni "A" jelű zsákos földet ez már savanyú.1,5m2-en 1 ásonyom mélységig a talajba kell forgatni, közepébe a növényt elültetni, plusz jó hatása van a növényre a fenyőkéreg mulcsozásnak, mely nyirkosan tartja a felülelet.

kékcsenkesz 2009.04.07. 13:25:50

Mikor kell a magot elvetni és hogyan? Szabadföldben kikel? A zöld dugványozást mikor érdemes megpróbálni?

Zotya papa 2009.04.07. 19:53:48

@kékcsenkesz: A magokat célszerű ősszel ,1 cm mélyre keltetőládába elültetni.A talaja enyhén savanyú-tőzeges legyen. Ügyeljünk arra,hogy a föld ne száradjon ki.Én fekete fóliával szoktam letakarni.Tárolása fűtetlen üvegházba,vagy bárhol, hogy hideghatás érje.Akár már február végén csírázhat a mag, időnként ellenőrizni kell.10 cm-es korban szoktam átültetni.Szabadfölbe nem próbáltam.Dugványozásról nincs tapasztalatom, nem láttam értelmét ennek a szaporítási módnak.

artamira 2011.02.25. 10:24:49

Szia Zotya papa!
Nekem nagyon tetszenek a virágos somok, és a csillag somok. Arra gondoltam,hogy megpróbálok több fajtát is beszerezni belőlük. Neked milyen színű virággal ( fellevéllel) van. Valamint mik a tapasztalataid, nagyon kényes növény, nehéz a tartása? Magot honnan lehet szerezni?

Zotya papa 2011.02.26. 17:43:42

@artamira: Üdvözöllek!
Nekem fehér fellevéllel van Cornus florida.
Részletes leírást találsz a blogon.Hasonló körülmények között kell a többiket is tartani.Talán még egy gondolat: nagyon oda kell figyelni a napégésre és az öntözésre.
Mag ügyben körül kéne nézned a Neten.
Nekem ez az egy növény fért el a kertemben.Nem is akartam más fajtát ültetni, így ebben nem tudok segíteni.
süti beállítások módosítása