HTML

Fagytűrő kerti növények

Fagytűrő kerti növények

Címkék

Friss topikok

  • dani231982: Kedves Zotya Papa! Van ilyen hagymája elado? Köszönettel: Kovács Dániel Somogyvámos (2021.05.17. 18:53) Cardiocrinum giganteum hagyma
  • dani231982: Kedves Zotya papa! Érdeklödni szeretnek jujuba csemetéje van e elado? Tisztelettel: Kovács Dániel (2021.04.26. 21:22) Virágok és termés
  • Zotya papa: @Baksa Anita: Kedves Anita! A leírtak alapján a fa fagykárt szenvedett. Valószínű,hogy az oltás al... (2018.06.21. 09:38) Diospyros kaki/datolyaszilva.
  • Andrea Fehérhegyi: Köszönöm a gyors vàlaszt!Ha mégis kivételt tenne és szàndékàban àll eladni a Manóból kérem feltétl... (2018.05.08. 11:52) Centaurea "Black Sprite"-Fekete búzavirág-Fekete manó
  • Zotya papa: @bbalintus: Kedves Bálint! Szerintem is ültesse ki. Ne vágja vissza ha megteheti akkor a vessző me... (2018.03.29. 20:12) Kivi szaporítása-fektetett vesszővel

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Chionanthus virginicus-amerikai hópehelyfa

2009.01.01. 20:16 Zotya papa

A chionanthus virginicus egyedi különlegességével, kissé illatos légies virágaival ,lombhullató de mégis csodálatos megjelenésével méltán vívta ki a kertkirálynője elismerő címet.Ezért került nőnemű egyede ,méltó helyére a kertünk közepébe.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://novenykulonlegessegek.blog.hu/api/trackback/id/tr42852127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiviven 2009.01.02. 12:30:08

Kedves Zotya

A növényeid Gyönyörüek mint mindig .

Engedd meg hogy köszöntselek.

Minden topiktársnak.

Kivánom ,hogy BÉKE legyen
A kis magból nagy fa legyen
Minden gyermek kivit egyen
Zord időnek vége legyen

Hamar jöjjön a tél tora
Teljesüljön kertész álma
Növény nem lesz fagy prédája

Az ágakon szellő játszva mulat,Elvisz gyorsan
jegeket ,havakat
Fekhők közül kikandi,hamarost a napsugár
Eljön majd a kikelet ,elűzi a hideget.


BOLDOG ÚJÉVET mindenkinek Vica.

XTaki 2009.11.02. 10:17:08

Tisztelt Z papa :)
Honnan lehetne ezt e gyonyoruseges novenyt beszerezni? itthoni helyet egesz egyszeruen nem talalok...

Zotya papa 2009.11.02. 19:50:45

@mititété:
Tisztelt Mititété!
A chionantus virginicus magját Amerikából hozattam.Nagyon nehéz kikeltetni,akár két évbe is beletelik.Nem tudok róla ,hogy hazai árudákban kapható lenne.A nálam található két fa közül az egyik ugyan nevel magot de nem csíraképes/nőnemű/.
A hópelyfa beszerzésésében sajnos nem tudok segíteni.Két helyen vannak még példányai a vácrátóti botanikuskertben és a kámoni arborétumban.

XTaki 2009.11.03. 12:02:43

@Zotya papa: ezek szerint itthon nem lehet beszerezni. Esetleg tudna egy leirast adni arrol, hogyan kellene felnevelni, ha rendelnek par magot?

Zotya papa 2009.11.03. 19:18:05

Tavaszi vagy őszi magvetés.Általános virágföldbe.Ne száradjon ki de túlöntözni sem szabad. Mivel teljesen télálló ,kint hagyható a szabadban és ha az ültetés évében nem kelt ki egy kis szerencsével a következő évben kicsíráznak a magjai.Szereti a napot. Félárnyékban nem virágzik.A nő és hím egyedek egyaránt virágoznak.A hímneműek szebbek és gazdagabban virágoznak.
Sok sikert!

XTaki 2009.11.04. 08:13:25

koszonom a segitseget!

chionanth 2009.12.06. 21:53:22

@mititété:

Én azt hiszem ilyen növényt a budakalászi new gardenben be lehet szerezni. Legutóbb mikor ott jártam láttam még néhány különleges cserjét a chionanthus virginicuson kívül is: stachyurus, osmanthusok több faj is és még stewartia is volt ott. Egész jó áron láttam szép példányokat belőlük.

Zotya papa 2009.12.08. 18:46:01

@chionanth: Örülök ,hogy bővül a választék.

Padli 2010.06.15. 14:50:09

Én ilyen növényt az Örs vezér térhez közel eső New Gardenben vettem 3 éve. Azóta hatalmasat nőtt, de virágozni nem képes.
Az egyik panzióban láttam belőle vagy 8 db-ot a kertben az Őrségben. Onnan az ötlet. Gyönyörű volt amikor virágzott ott, de az enyém nem akar.
Zotya papa: a te hópehelyfádról hol lehet képeket nézni?
köszi

Padli 2010.06.15. 14:54:46

Egyébként van egy érzésem hogy a NG átvágott, mert amit ott vettem növényt, azon a levelek elhelyezkedése nem olyan mint a képeken látni a neten. A neten a képeken 1-1 levél ül az ágon, az enyémen meg szép sorban 7 levél ül az ágon. Na ezt jól megmagyaráztam. :-)

Zotya papa 2010.06.15. 19:19:55

2009.01 hóban írtam erről a növényről.Próbáld a blogban megkeresni fennt vannak a fotók.Csodálkozom rajta, hogy nálad nem virágzik.
3-4 éves korban 10-l-es konténerben már virágozni kell neki.

Padli 2010.06.17. 13:45:39

@Zotya papa: kiderült a turpisság. Nem hagyott nyugodni a dolog és feltúrtam az összes könyvemet és az internetet. Amit én 3 éve a New Gardenben vettem hópehelyfa-ként, az valójában nem az! :( Becsaptak, Virágos kőrist adtak el nekem hópehelyfaként, aminek nagyon hasonló a virágja, de még sosem virágzott. Még a papír is meg van a mai napig ami a fácskán volt. Egyszerűen felháborító.
Most veszek az E-bayről magot, és próbálkozom tovább, mert ezek szerint nem kapható máshol úgysem hiába keresem, csak helyem már alig van a kertben.
Az Őrségben láttam ilyen fákat 3 éve és akkor nagyon megtetszett, fél magyarországot bejártam érte, erre tessék, most derül ki hogy nem is az.

Zotya papa 2010.06.17. 20:00:23

Sajnálom, sajnos ilyen esetek vannak és lesznek is.Most ne vegyél magot, november végén vagy december elején.Ha most veszel a magok már nem frissek.Ha betudtad szerezni , kézhezkapás után azonnal vesd el, kb 1 cm mélyre.Hideghatásnak kell kitenni. Akár a szabadba is télen csak valamivel takard le, nehogy az eső kimossa a magokat.Így is előfordulhat ,hogy egy évig nem kel ki.Ha jó a mag a következő év tavaszán fog kelni.
Türelem:))Sok sikert!!

Padli 2010.06.20. 12:42:21

@Zotya papa:
Nagyon szépen köszönöm a tanácsot. Akkor most nem rendelek, majd késő ősszel. Megörültem, mert tele van az E-bay vele. Reméljük november végén friss magokat küldenek.
Köszönöm mgegyszer!
süti beállítások módosítása