HTML

Fagytűrő kerti növények

Fagytűrő kerti növények

Címkék

Friss topikok

  • dani231982: Kedves Zotya Papa! Van ilyen hagymája elado? Köszönettel: Kovács Dániel Somogyvámos (2021.05.17. 18:53) Cardiocrinum giganteum hagyma
  • dani231982: Kedves Zotya papa! Érdeklödni szeretnek jujuba csemetéje van e elado? Tisztelettel: Kovács Dániel (2021.04.26. 21:22) Virágok és termés
  • Zotya papa: @Baksa Anita: Kedves Anita! A leírtak alapján a fa fagykárt szenvedett. Valószínű,hogy az oltás al... (2018.06.21. 09:38) Diospyros kaki/datolyaszilva.
  • Andrea Fehérhegyi: Köszönöm a gyors vàlaszt!Ha mégis kivételt tenne és szàndékàban àll eladni a Manóból kérem feltétl... (2018.05.08. 11:52) Centaurea "Black Sprite"-Fekete búzavirág-Fekete manó
  • Zotya papa: @bbalintus: Kedves Bálint! Szerintem is ültesse ki. Ne vágja vissza ha megteheti akkor a vessző me... (2018.03.29. 20:12) Kivi szaporítása-fektetett vesszővel

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Gyümölcs aszaló

2010.10.29. 18:07 Zotya papa

Sokat tűnődtem, hogyan lehetne olcsón és egyszerűen egy új gyümölcs-aszalót készíteni. A tartályos helyett egy nagyobb kapacításút kivitelezni.Szerencsémre egy igen kedves  barátom megajándékozott egy nem működő kombi hűtőszekrénnyel.Igen megörültem neki, mert láttam azt, hogy ebből már lesz valami.Mérete és nagysága éppen megfelelő.Barkácsoló kedvemben rögtön neki is álltam.Az egészet szétszereltem . kiiktattam belőle a fém akatrészeket.Az alsó részben helyeztem el a ventillárotoros motort. Teljesítménye 450W. Alulról megfelelő szellőzést bíztosítottam számára.A hőkapcsolóját kicseréltem.A tetejét 70 mm-s átmérőben kifúrtam, ebbe szellőzőcsövet helyeztem el , ami bíztosította az alluról felfele jövő légáramlatot.A ventillátoros motor felett lévő területere a hűtőrácsot helyeztem el a meleg miatt.Az eredetiben elkészített fiók tartókba polcokat készítettem, melyre rozsdamentes rácsot raktam.A magasság lehetővé tette ,hogy 7 kihúzható polcom legyen.Nagy igazgalommal vártam az első aszalást.Nashi körtével kísérleteztem. A hőmérsékletet 30-35 fokra állítottam. Így ezen a határon kapcsolt  be a készülék.Nyers áruval megpakolva/ kb 8 Kg/20-25 percig fűtötte fel.Kb ennyi ideig tartotta a meleget és az újraindításkor már csak 9-10 percig üzemelt.Az aszalási idő így 2 napot vett igénybe.24 óra alatt 1 KW-ot fogyaztott el, ebben bennt volt a háztartásban lévő minden egyéb fogyasztó.Igen meglepődtem ezen.Valószínű a jó hűtőszigetelésnek tudható be ez a kedvező fogyasztás.Természetesen az elkészítése röviden van leírva de nagyon sok munkaórát vett igénybe.Én úgy gondolom nagyon megérte elkészíteni.A kevésbé tárolható gyümölcsöket így az aszalással egész télre bíztosítani tudjuk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://novenykulonlegessegek.blog.hu/api/trackback/id/tr232408388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása