HTML

Fagytűrő kerti növények

Fagytűrő kerti növények

Címkék

Friss topikok

  • dani231982: Kedves Zotya Papa! Van ilyen hagymája elado? Köszönettel: Kovács Dániel Somogyvámos (2021.05.17. 18:53) Cardiocrinum giganteum hagyma
  • dani231982: Kedves Zotya papa! Érdeklödni szeretnek jujuba csemetéje van e elado? Tisztelettel: Kovács Dániel (2021.04.26. 21:22) Virágok és termés
  • Zotya papa: @Baksa Anita: Kedves Anita! A leírtak alapján a fa fagykárt szenvedett. Valószínű,hogy az oltás al... (2018.06.21. 09:38) Diospyros kaki/datolyaszilva.
  • Andrea Fehérhegyi: Köszönöm a gyors vàlaszt!Ha mégis kivételt tenne és szàndékàban àll eladni a Manóból kérem feltétl... (2018.05.08. 11:52) Centaurea "Black Sprite"-Fekete búzavirág-Fekete manó
  • Zotya papa: @bbalintus: Kedves Bálint! Szerintem is ültesse ki. Ne vágja vissza ha megteheti akkor a vessző me... (2018.03.29. 20:12) Kivi szaporítása-fektetett vesszővel

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Diospyros kaki kordonos nevelése

2011.12.15. 18:47 Zotya papa

Mindig szerettem volna kertembe több fajta kakifát ültetni de a helyhiány egyenlőre ezt nem tette lehetővé.Törtem a fejem valamit ki kellett találnom .Ekkor jött az ötlet, hogy megpróbálkozom a kakiszilvák kordonos nevelésével.Beszereztem az ehhez szükséges anyagokat és hozzáláttam a kivitelezéshez.A tartó oszlopokat egymástól 4 m távolságra betonoztam le. A magasságuk 2 m.Tetejét összekötöttem, hogy az ágrendszert a majdan termő gyümölcsök súlyát és a tartó huzalok feszítését kibírja.Feszítő huzalok távolsága 40 cm vastagságuk 4 mm. A növények tőtávolsága:oszloptól 1m, egymás közti távolsága 2m.Ilyen kordon rendszerből kettő készült.Az elsőbe egy ismeretlen fajta kakit Spanyolországból/spanyoletnek neveztem el/ de azóta beazonosítottam ,hogy Vaniglia  és egy Hana fuyu fajtát ültettem.A másodikba egy Vanigliát és ismét egy Hana fuyu fajtát hasonló módon.Ezek a növények 3 évvel ezelőtt lettek kiültetve.3. évben már volt pár szem de az idén  a  két Vaniglia bőségesen termett az egyik Hana fuyun 3 gyümölcs volt a másik Hana fuyu még várat magára.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://novenykulonlegessegek.blog.hu/api/trackback/id/tr993466717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stoner 2012.03.09. 13:29:11

Kedves Zotya Papa!
Nagyon jó, hogy itt vagy! Nekem is sok ötletem volna, bár elég vacak a talaj, és hűvös a klíma (Veszprém mellett egy völgyben). De van 2 növényházam, az egyik feljebb.Azt dupalfalúra fogom elkészíteni. A kertbe tettem egy korábban a növényházban élő khakit, és rendesen termett is. A törzse már hüvelykujjnyi volt, és valakit megkérdeztem, aki ilyesmikkel foglalkozik, aki azt mondta, nyugodtan kitehetem, mert ez már kibírja a fagyokat. Azonban nyáron majdnem termett is, de gondoltam, hogy még nem szokta meg a helyet, aztán télen kifagyott. Lehet, hogy a töve nem volt elég jól betakarva, ahol az oltás volt. Viszont az oltás alatti alany kihajtott és nagyon hasonló leveleket hozott, mint a nemes. Úgy néztem a Terebess-en, hogy vannak apróbb fajták, amire oltanak. Ezt itthon vettem, évekkel ezelőtt. Lehet, hogy ez is ehető lesz, persze, ha idén a nagy hidegben nem fagyott ki. Az eredeti nagyon finom volt, magnélküli, kicsit lapított, világosnarancs színű, elég nagy termésekkel. De letört az egyik ága a sok gyümölcstől és következő évben nem termett. Utána tettem ki. Ez a gyümölcs egyébként sima volt, nem bordázott. Éretlenül nagyon csersavas, de később már jó volt. Mindenképpen akarok még többféle egzotikumot, ami ehető, pl jujubát. Ez a dió, amit itt látok, ez is nagyon érdekelne, ha nem kell neki sok hely, mert jelenleg 4 kisebb dióm van, ami alig termett, ha nem fagyott le, de idén talán teremnek. Sok minden van egy kicsi területen és nagyon meg kell gondolnom, mit ültetek. Ha a khaki megmaradt, kellene bele oltóvessző. Érdemes meghagyni egy-két ágat az alanyból is? Hátha jó az is, csak kisebb. Izgatnak az efféle kísérletek. Mocsári hibiszkuszt is láttam itt valahol, és annak a virága, levele ehető, tudtommal. A szobai nagyon finom volt. Teljes nyerskaján vagyunk (én 22 éve vegan, de másfél éve teljesen nyers), és szeretnénk megélni a kertből.

Zotya papa 2012.03.09. 19:38:54

@Stoner: Üdvözöllek!
Sok mindent leírtál megpróbálok röviden válaszolni.A kifagyott kakiszilvád alanya kettő fajta lehet, vagy Lótusz vagy Virginiana.Az első meggy méretű a második kisebb szilva méretű gyümölcsöket terem.Az utóbbi -25 ,-30 fokot is kibír.Az előző is jó fagytűrésű ezért használjuk őket alanynak. Érdemes lenne beleoltani valamilyen jó téltűrésű fajtát, Costatát vagy Hana fuyut.A Ziziphus jujuba is elég jó téltűrésű.-15,-17 fokot írnak de szerintem jóval többet is kibír. Csak oltványt próbálj beszerezni. Általában gömbölyű vagy hosszúkás fajtákat árulnak.A diót nem tudom, mire gondoltál?Dióm nincs.Szép a mocsári hibiscus ha megnézed a blog elejét látsz pár szép példányt. Ezeknek semmilyen része nem fogyasztható.Kivétel a Hibiscus sabdariffa de ez nem tálálló.

Stoner 2012.03.10. 18:58:50

Kedves Zotya papa!
Köszönöm a gyors választ. A a forgazoli címen író fiatalember magokat ajánlott, de most már látom, hogy azok alanyok lesznek. Egy ágat azért meghagynék, ha be is oltom, hogy megtudjam mi. Ahogyan múltkor néztem, kihajtott megint, pedig idén volt a leghidegebb nálunk. Oltóvesszőt honnan tudnék szerezni? Te hol laksz? Szívesen megcsodálnám a kertedet! Mostanában kell oltani ezt is? Milyen vastag kell, hogy legyen, amire oltom? Mert elég vékonykák, úgy néztem. Még meg kell tudnom, hogy melyik ág él igazán. Hiába, személyesen tudom meg a legtöbbet. Nagyon beleszerettem a khakiba. Amíg termett a növényházban, mindog tele volt gyümölccsel.

Zotya papa 2012.03.10. 21:02:05

@Stoner: Üdvözöllek!
8-10-es mm vastagságig kell megnevelni, úgyhogy ez az év kimarad.

Stoner 2012.03.12. 18:48:57

@Zotya papa:
Köszönöm, figyelek rá.
süti beállítások módosítása